خطر سکته مغزی با مصرف خودسرانه این قرص

عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف قرص‌ های ضد بارداری به دلیل ایجاد غلظت خون خطر سکته مغزی را به ویژه در ماه رمضان افزایش می‌دهد.

به گزارش زرین نامه؛ کاویان قندهاری گفت: غلیظ شدن خون از عوارض جانبی قرص‌های ضدبارداری است این قرص با تاثیر روی فاکتور‌های انعقادی خون باعث غلیظ و لخته شدن خون می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل بازار دارویی ایران ۹۰ درصد قرص‌های ضدبارداری در ایران از نوع LD می‌باشد و بسیاری از بانوان برای پیشگیری از بارداری، روزه گرفتن کامل در ماه مبارک رمضان و رفتن به سفر عتبات عالیات از این قرص استفاده می‌کنند که به دلیل داشتن عارضه جدی خوردن قرص ضد بارداری توصیه نمی‌شود.

عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :این قرص به دلیل ایجاد غلظت خون خطر سکته مغزی را به ویژه در ماه رمضان افزایش می‌دهد،این خطر در ماه رمضان که مایعات کمتر نوشیده می‌شود و در فصل گرما که هوا بسیار گرم است و تعریق زیاد می‌گردد، افزایش می‌یابد.

کاویانی با تاکید بر اینکه افرادی که غلظت خون دارند به هیچ عنوان نباید از این قرص استفاده نمایند، افزود: بانوانی که از این قرص استفاده می‌کنند باید در طول روز به ویژه در ماه رمضان در بین افطار تا سحر حداقل شش لیوان مایعات بنوشند و هم اینکه با مصرف این دارو باید قرص اسپرین بچه ۸۰ نیز استفاده شود تا از غلظت خون پیشگیری شود.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه