به خودتان، سایر شهروندان و پرسنل درمان رحم کنید !

به دنبال یک تب و آبریزش بینی و هر علامت اولیه ای  به اورژانس مراجعه نکنید.  اولین کار ماندن در منزل و استراحت است و اگر پس از چند روز بهبودی نسبی حاصل نشد به مراکز درمانی مراجعه کنید و پیگیر ابتلا به کرونا باشید.

به گزارش زرین نامه: این روزها مردم به دلیل انتشار اخبار متعدد و شایعات فراوان در مورد ویروس کرونا دچار کرونا هراسی و سردرگمی شدید شده اند. البته ترس و وحشت در این شرایط تا حدی طبیعی است اما رفتارهای افراطی و ترس و هراس های غیر طبیعی حاصل از  سوء مدیریت و تدبیر، حتی گاهی اوقات منجر به انتشار بیشتر ویروس در سطح جامعه می شود که این موارد اساساً با کمی تدبیر و آموزش قابل کنترل و پیشگیری هستند.

این ویروس چند خصوصیت مهم دارد که اصلی ترین آنها پنهان بودن از سیستم ایمنی بدن در زمان ابتلا  (دوره کمون) و شدت مسری بودن آن است . در ضمن ویروس کرونا برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف و مبتلایان به انواع بیماری های زمینه ای بویژه سالمندان بسایر خطرناک و جدی مضر است .

علی رغم توصیه های مکرر در مورد رعایت اصول بهداشتی و اهمیت پیشگیری و لزوم استراحت در منزل در زمان ابتلا به علائم سرماخوردگی، بسیاری از از مردم این امر را نادیده گرفته و با مشاهده اولین آثار سرما خوردگی راهی مراکز درمانی به ویژه بیمارستان می شوند. دردمندانه مشاهده می شود کادر درمان سایر مراکز درمانی در شهر و روستاهای اطراف نیز با مراجعه بیمارانی از این دست، در گام اول آنها را به تنها بیمارستان شهر ارجاع می دهند.

روزانه شاهد مراجعات مکرر به اورژانس با علائم اولیه سرماخوردگی در روز اول بیماری ، و حتی درخواست برای استفاده از داروی پیشگیری کننده ، تست کرونا و... هستیم . جای بسی تاسف است که همشهریان محترم به توصیه های بهداشتی کم توجه بوده و مراجعه به اورژانس را که آخرین گزینه است به عنوان اولین انتخاب در نظر می گیرند .

این روزها پرسنل درمان خسته از فشار کاری و استرس این بیماری هستند . بخشی از فشار کاری این روزها ماحصل مراجعات غیر ضروری و عدم آگاهی شهروندان از موقیعت این روزهای بیمارستان است.  ظاهراً هنوز بسیاری از شهروندان باور نکرده اند که این ویروس در مراکز بهداشتی فعال تر است. توصیه به استراحت در منزل در روزهای اولیه ابتلا به بیماری به همین دلیل است. آیا می دانید با مراجعه غیر ضروری به اورژانس و بیمارستان احتمال انتشار ویروس در شهر بیشتر می شود ؟!  آیا می دانید با جدی نگرفتن توصیه های ایمنی و مراجعات غیر ضروری به اورژانس بیمارستان، جان سایر شهروندان را هم به خطر می افتد؟!

   این روز ها اگر به بیمارستان مراجعه کرده باشید با تابلوی «ملاقات ممنوع» مواجه می شوید .اما باز هم متاسفانه مردم بدون توجه به این هشدارها  وارد مراکز درمانی می شوند بدون این که بدانند به منبع آلودگی وارد شده اند . وقتی با مردم صحبت می کنید علت مراجعه به بیمارستان را هزینه مقرون به صرفه آن و حتی عدم اعتماد به پزشکان سایر مراکز عنوان می کنند . آیا نمی دانند که  در صورت ابتلا هزینه های درمانی و بعضا جانی آن به مراتب سنگین تر خواهد بود .

آیا وجدان شما اجازه میدهد جان دیگران را به خطر بیندازید حتی ممکن است آن فرد عزیز خودتان باشد .  باز هم تاکید می شود در این بین برای مردم امن ترین مکان خانه های خودشان است و از مراجعه به بیمارستان جهت ملاقات، تزریقات و اموری از این دست خودداری کنند . چون می توانند با رعایت اصول ایمنی و نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن سطوح منزل از خود و اعضاء خانواده شان محافظت کنند . پس به دنبال یک تب و آبریزش بینی و هر علامت اولیه ای  به اورژانس مراجعه نکنید.  اولین کار ماندن در منزل و استراحت است و اگر پس از چند روز بهبودی نسبی حاصل نشد به مراکز درمانی مراجعه کنید و پیگیر ابتلا به کرونا باشید.

در خاتمه از شهروندان درخواست می شود به خودتان و به پرسنل درمان رحم کنند! از ویروس کرونا نترسید و به شایعات توجه نکنید و اگر خودمان اراده کنیم می توانیم این ویروس را کنترل و از انتشار آن جلو گیری کنیم تا این دوران سخت بدون کمترین صدمه به جان مردم به پایان برسد . ما با هم می توانیم ویروس کرونا را شکست دهیم

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه