رتبه سوم علی آباد کتول در تولید محصولات کشاورزی گلستان/ بازگشت 4 واحد صنعتی به چرخه تولید

فرماندار علی آباد کتول از احیاء دوباره 4 واحد صنعتی این شهرستان و ایجاد اشتغال 54 نفر در این واحد ها خبر داد و گفت: با فعال سازی این واحدها، تعداد واحدهای صنعتی فعال علی آباد کتول به 58 واحد رسید.

به گزارش زرین نامه؛ محسن سوخته سرایی در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، استاندار و جمعی از مدیران کل ادارات استان و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان علی آبادکتول برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان علی آباد کتول دارای 12 اقامتگاه بومگردی، 2 واحد هتل، 100 خانه مسافر، 2 واحد مهمان پذیر و یک تالار پذیرایی فعال است و 56 اقامتگاه بومگردی، 2 واحد تالار پذیرایی و یک واحد هتل نیز در مسیر دریافت مجوز و اجرای پروژه قرار دارند.
وی افزود: در حوزه صنایع دستی شهرستان علی آباد کتول نیز بیش از 2 هزار هنرمند، 9 شرکت تعاونی، 7 فروشگاه، 4 کارگاه فعال و یک مرکز تخصصی فعال داریم.
فرماندار تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه نمونه گردشگری کبودوال، دهنه محمد آباد کتول و دهنه زرین گل و همچنین حمایت از صنایع دستی و جذب سرمایه گذار می توانیم در این شهرستان شاهد رونق اقتصادی باشیم.

رتبه سوم علی آباد کتول در تولید محصولات کشاورزی استان
سوخته سرایی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های حوزه کشاورزی در علی آباد کتول اشاره کرد و با بیان اینکه این شهرستان دارای 41 هزار و 542 هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: از لحاظ سطح اراضی ما در رتبه پنجم استان، اما از لحاظ تولید محصولات کشاورزی در رتبه سوم قرار داریم که با حمایت و سرمایه گذاری در این بخش، می توانیم کمک فراوانی به رشد و اشتغال پایدار شهرستان کنیم.

اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در 70 هکتار از زمین های کشاورزی
وی همچنین از اجرای 19 پروژه با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا کنون در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: پروژه آبیاری تحت فشار به مساحت 70 هکتار و خط انتقال با لوله به طول 22 کیلومتر نیز در حال اجرا است که به زودی مردم از عواید آن بهره مند می شوند.

احیاء مجدد 4 واحد صنعتی در علی آباد کتول
سوخته سرایی همچنین گریزی هم به بخش صنعت در علی آباد کتول زد و گفت: از 86 واحد صنعتی این شهرستان،54 واحد فعال، 17 واحد نیمه فعال و 15 واحد در وضعیت راکد قرار دارد.
فرماندار علی آباد کتول عمده مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان را تهیه مواد اولیه، معوقات بانکی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بازار فروش، تامین تسهیلات ارزان قیمت و کاهش قیمت سوخت از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی برای واحدهای صنعتی که با سوخت نفت فعالیت می کنند، برشمرد.
سوخته سرایی با بیان اینکه پیگیری و حل مشکلات حوزه صنعت جزو اولویت های ما در شهرستان است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، با برگزاری 2 جلسه کلینک عارضه یابی واحدهای صنعتی، به مشکلات 18 واحد صنعتی مورد رسیدگی قرار گرفت. در این جلسات، 4 واحد صنعتی غیرفعال دوباره احیاء و 54 نفر نیز در این واحد ها مشغول به کار شدند.

4 خواسته اولویت دار مردم علی آباد کتول
فرماندار علی آباد کتول در پایان سخنان خود حمایت نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی را در پیگیری و راه اندازی فاز دوم نیروگاه برق، پروژه تله کابین، بازگشت آب سرچشمه های زرین گل و تعیین مرز سیاسی علی آباد کتول با استان سمنان را به عنوان مهمترین خواسته های مردم شهرستان علی آباد کتول، خواستار شد.

خبر: نرگس تجری
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه