تغییر وضعیت شهرستان علی آباد کتول از نارنجی به زرد

وضعیت شهرستان علی آباد کتول از نارنجی به زرد تغییر، و محدودیت فعالیت صنوف نیز با توجه به این شرایط کاهش یافته است.  مهندس سوخته سرایی فرماندار علی آباد کتول در همین رابطه اظهار داشت :خوشبختانه با اهتمام و تلاش مسؤولان و همکاری مردم، شرایط شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش زرین نامه: وضعیت شهرستان علی آباد کتول از نارنجی به زرد تغییر، و محدودیت فعالیت صنوف نیز با توجه به این شرایط کاهش یافته است. فرمانداربا اعلام این خبر، تشریح کرد : با توجه به بررسی آمار و اطلاعات شهرستان درستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، درطی ۱۰روزگذشته و اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، با نظارت اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان و همکاری بسیاری از مردم عزیز این تغییر وضعیت حاصل شد و انشاءالله با یاری پروردگار و با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی ستاد ملی کرونا روند کاهشی مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ ادامه داشته و وضعیت شهرستان به سمت سفید حرکت نماید.

 فرماندار برلزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید نموده و افزود :البته شرایط با توجه به ساختارهای مختلف ، شکننده است و هرگونه عادی انگاری ، شرایط را دشوار خواهد کرد. وی تصریح کرد: نباید وضعیت زرد کرونایی باعث عادی انگاری مردم شود،لذا با توجه به نزدیکی به ایام نوروز،جدیت بیشتری دررعایت این دستورالعملها لازم است. مهندس سوخته سرایی خاطرنشان کرد:
 در شرایط کنونی همچنان ناگزیر به زندگی و همزیستی با کرونا هستیم و اطلاع رسانی و دادن هشدارهای لازم به منظوراجتناب از هرگونه تجمع و دورهمی توسط شهروندان ضروری به نظر می رسد.

وی یکی از بی توجهی های شدید نسبت به شرایط کرونایی در شهرستان را برپایی مراسم تدفین و عزای فوت شدگان دانست و تشریح کرد :
اگرچه تمامی مکانهای مذهبی و عمومی طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم ترحیم، به روی صاحبان عزا بسته است ، ولی طبق گزارشها و مشاهدات ، مشخص شده که برخی از صاحبان عزا و بستگان آنها در منازل شخصی و آرامستانها بدون رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی ، مراسم می گیرند و همه هم شرکت می کنند، بر همین اساس و طبق مصوبه ستاد کرونا شهرستان و به جهت کنترل شرایط فوق ، برگزاری مراسم ترحیم در آرامستانها در روزهای پنجشنبه ممنوع و در سایر روزهای هفته هم با حداقل نفرات و حداقل زمان ممکن ( یک ساعت ) مجاز می باشد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان، با تأکید بر استمرار رعایت پروتکلهای بهداشتی تصریح کرد:
با توجه به مصوبه ستادکرونا در شهرهای زرد، نماز جمعه در مصلی و مساجد با رعایت پروتکل‌های مربوطه برگزار می‌شود، که اقدام ارزشمندی است تا مردم ضمن رعایت نکات بهداشتی از سلامت روحی و روانی مراسم عبادی، سیاسی و دینی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد:نماز جمعه با ۵۰ درصد ظرفیت در مصلی ها برگزار می‌شود، البته تلاش اینست که نسبت به رعایت پروتکل‌ها به طور جدی اقدام شود.

فرماندار درادامه درخصوص ترددها، گفت:با توجه به شرایط زرد شهرستان براساس مصوبات ستاد کرونا، ممنوعیت تردد وسایط نقلیه (ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی) بر اساس آخرین ابلاغ ، برای تردد بین شهرهای زرد به زرد، زرد به آبی و آبی به زرد مجوز تردد نیاز نیست، لیکن برای سفرهای ضروری به شهرهای قرمز و نارنجی باید از طریق فرمانداری مجوز بگیرند.

وی در رابطه با فعالیت صنوف ، گفت:درخصوص وضعیت بازار و فعالیت صنوف ، گروه های شغلی ۱ و ۲ و ۳ با رعایت پروتکلهای بهداشتی مجاز به فعالیت بوده ومشاغل گروه ۴ همچنان تعطیل می باشند، که جزییات آن قبلا از سوی ستاد ملی کرونا، اعلام شده است.


رئیس ستاد مبارزه با کووید ۱۹ شهرستان علی آباد کتول از مردم خواست، همچنان از ماسک استفاده و رعایت دستورالعملها را در دستورکار قرار داده و از سفرهای غیرضروری اجتناب ورزند، تا احیاناً با اوج گیری وضعیت شهرستان به خاطر عدم توجه و عادی انگاری، شاهد آثار و تبعات زیانبار زندگی اجتماعی مردم ناشی از بازگشت محدودیتها نباشیم.

فرماندار در پایان ضمن تشکر از همکاری و همراهی بسیار شایسته مردم عزیز تاکید داشت:
شهروندان محترم شهرستان، هر گونه اخبار و اطلاعیه در راستای تغییر (افزایش یا کاهش) محدودیت ها را از مبادی رسمی و از طریق ستاد کرونا شهرستان مستقر در فرمانداری دریافت نموده و توجهی به پیامها از طریق منابع غیررسمی و فضای مجازی، قبل از ابلاغ رسمی ستاد نداشته باشند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه