نقش اثرگذار رسانه ها در برگزاری انتخابات پرشور/ مناظره میان کاندیداهای شورای شهر ایده ای جدید و جذاب است

فرماندار علی آباد کتول با استقبال از ایده تیم پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه در برگزاری تریبون آزاد مردمی و مناظرات کاندیداهای شورای اسلامی شهر علی آباد کتول گفت: رسانه ها با برگزاری چنین برنامه های چالشی علاوه بر ایجاد شور انتخاباتی می توانند در انتخاب کاندیداهای اصلح به مردم کمک کنند.

به گزارش زرین نامه؛ مجتبی جمالی در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان علی آباد کتول در راستای شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری، با اشاره به اثرگذاری رسانه ها در افکار عمومی و جهت گیری مسیر جامعه، گفت: رسانه ها و فضای مجازی، مسئولین در سال های اخیر مسئولان را به سمت پاسخگویی بیشتر به افکار عمومی پیش برده و همین نیز سبب شده آن نیز نگاه ویژه تری به حوزه رسانه داشته باشند.
وی در ادامه گزارشی از اقدامات ستاد انتخابات این شهرستان بیان کرده و از بایدها و نبایدهای قانون تبلیغات کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت.
جمالی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور اعضای محترم شورای تامین و کاندیداهای شورای اسلامی شهر و مسئولین ستاد کاندیداهای ریاست جمهوری برگزار شد، آیین نامه های ستاد انتخابات و مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات به کاندیداهای محترم نیز ابلاغ شد.
رییس ستاد انتخابات شهرستان علی آبادکتول همچنین درباره برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اذعان کرد: امروز شرایط کشور در عرصه بین‌المللی، شرایط خاصی است. همه گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب گزینه ای اصلح، در حفظ اقتدار ملی و رشد و پیشرفت کشور سهیم هستند.
وی با قدردانی از پایگاه رسمی خبری تحلیلی زرین نامه در برگزاری مناظرات انتخاباتی میان کاندیداهای شورای اسلامی شهر علی آباد کتول و همچنین برگزاری تریبون آزاد میان مردم شهرستان، افزود: رسانه ها با ایجاد شور اجتماعی، می توانند در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی داشته و با برگزاری مناظرات و برگزاری تریبون آزاد که برای اولین بار در سطح استان و شهرستان اجرا می شود، در راستای انتخاب اصلح، به مردم کمک کنند.
فرماندار شهرستان علی آباد کتول با توجه به رشد چشمگیر رسانه ها در کشور گفت: در این سال ها، موضوعات رسانه‌ها تخصصی تر شده و حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، اقتصاد و ..... هر کدام رسانه ای مستقل دارند و این مسئله سبب شده به طور جدی تر، تخصصی تر و عمیق تر موضوعات پیگیری شده و نتیجه بخش تر نیز باشد.
رییس ستاد انتخابات شهرستان علی‌آبادکتول در پاسخ به خبرنگاران و فعالان فضای مجازی که سوالاتی پیرامون روند برگزاری انتخابات در این شهرستان،تشریح کرد:


* در انتخابات ۲۴ خرداد یک رابط سلامت از شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهت نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در شعب اخذ رای حضور خواهد داشت.
*براساس ماده ۶۲ آیین نامه اجرایی انتخابات شوراها، کاندیدای محترم بایستی آدرس ستاد و همچنین مسئول ستاد انتخاباتی خود را به صورت مکتوب به فرمانداری اعلام نمایند.
* تخلفات انتخاباتی کاندیداها از رعایت نکردن آیین‌نامه تبلیغات و عدم رعایت اخلاق انتخاباتی گرفته تا سایر موارد، توسط ستاد انتخابات شهرستان و هیئتهای نظارت و بازرسی به صورت مستمر رصد می‌شود.
سیاست فرمانداری علی آباد کتول تعامل با رسانه‌ها است چون محور همه ما خدمت به مردم است.
شهرستان علی آباد کتول اولین شهرستان استان بوده که به برگزاری جلسه کمیته امنیت با حضور کاندیداها اقدام نموده است.
* اصحاب رسانه شهرستان و فعالان فضای مجازی برای کمک و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حساس نمودن آنها به تعیین سرنوشت خود فعالیت نمایند.
* بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای شورای اسلامی شهر که در نقاطی بغیر از جنب ستاد کاندیداها نصب شده باشد توسط کمیته امحاء جمع‌آوری خواهد شد.
* براساس آیین‌نامه، کاندیداهای شورای اسلامی شهر فقط مجاز به دایر نمودن یک ستاد و نصب بنر بزرگ در جنب همان ستاد می باشند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه