اجرای پروژه 13 هزار میلیاردی در علی آباد کتول

استاندار گلستان از پیگیری اجرای فاز دوم سیکل ترکیبی نیروگاه برق در علی آباد کتول خبر داد و گفت: در جریان سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان، اعتبار 13 هزار میلیاردی به این پروژه اختصاص یافت.

به گزارش زرین نامه؛ علیمحمد زنگانه در جمع فرهنگیان علی آباد کتول گفت: علیرغم منابعی که گلستان را جزو 10 استان برتر کشور قرار داده، اما از لحاظ شاخص های اقتصادی، این استان شرایط خوبی ندارد. درآمد سرانه خانوار استان نصف درآمد سرانه خانوار کشوری است. 47 درصد ساکنان گلستان، روستایی هستند که از این تعداد، بیش از 70 درصد آن ها در 5 دهک اقتصادی پایین قرار دارند.
وی با بیان اینکه لازمه ی توسعه و پیشرفت استان ایجاد زیرساخت های مهم است، اظهار کرد: زیرساخت هایی که استان های دیگر با دلار ارزان انجام دادند، در استان ما هنوز لاینحل مانده و در حوزه سدها، آب و برق زیرساخت های مطلوبی نداریم.
کمبود 600 مگاواتی برق در گلستان
زنگانه با طرح این سوال که چطور می‌توانیم توسعه صنعتی داشته باشیم در حالی که در همین زمان، 600 مگاوات کمبود برق داریم، تصریح کرد: بسیاری از قطعی های برق استان ناشی از سهمیه بندی های ملی نبوده، بلکه45 درصد این قطعی ها ناشی از بی توجهی به زیرساخت های توزیع برق بوده که در سال های گذشته بیشتر به آن توجه می شد.
لزوم توجه به خلیج گرگان
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت خلیج گرگان ابراز نگرانی کرد و گفت: بی توجهی به لایروبی کانال های خلیج گرگان به دریای خزر در سال های اخیر، این خلیج را در خطر خشکی قرار داده و سبب شده میزان شوری آب آن 2 و نیم برابر افزایش یابد.
وی اذعان کرد: بی توجهی به وضعیت خلیج گرگان، هوای پاک ما را در خطر انداخته و سبب ایجاد ریزگردها در استان شده است.
وی ادامه داد: خلیج گرگان همچون رحم دریای خزر، محل تخم گذاری ماهی های استخوانی و خاویاری بوده، که امروز بر اثر بی توجهی ها، مشکلات معیشتی را هم برای مردم حاشیه این خلیج که از طریق صید ماهی، اقتصاد خانواده خود را تامین می کردند، به وجود آورده است.
استاندار گلستان اذعان کرد: طرح هایی که در استان هایی دیگر با یک آب خوردن انجام می شود، برای استان ما به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.
زنگانه تاکید کرد: ما حق سیاه نمایی نداریم، اما وظیفه داریم با مردم صبور گلستان که رییس قوه قضاییه و رییس جمهور هم در جریان سفر خود به این استان، به این مهم اعتراف کرده بودند، صریح صحبت کنیم و برای حل مشکلات و رشد نقاط قوت استان، در کنار یکدیگر تلاش کنیم.
مصوبات سفر ریاست جمهوری در حال پیگیری است
استاندار گلستان با اشاره به سفر ریاست جمهور به این استان، گفت: در این سفر مصوبات خوبی همچون اجرای فاز دوم سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد کتول اخذ شد که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.
وی تشریح کرد: در این مصوبات نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی، بیش از 13 هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح های کارآفرینی و دانش بنیان و 13 هزار میلیارد برای فاز دوم نیروگاه دیده شده است.
نماینده دولت در استان گلستان گفت: با اجرای فاز دوم سیکل ترکیبی نیروگاه برق در علی آباد کتول، 500 مگاوات به چرخه تولید برق در گلستان افزوده می شود.
پیگیر اخذ تعرفه مناطق گرمسیری برق هستیم
زنگانه همچینن گفت: ما در سال گذشته، دمای بیش از 50 درجه را نیز تجربه کردیم که نیاز است این استان از تعرفه مناطق گرمسیری استفاده کند. لذا برای اخذ این تعرفه، پیگیر هستیم.
وی افزود: 1380 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان را در روز های پایانی سال 1400 اخذ کردیم که میان پیمانکارانی همچون پیمانکاران سد نرماب که بیشترشان هم بومی بودند و به دلیل عدم تخصص اعتبار و بدهی، در مرحله ورشکستگی و خارج شدن از چرخه قرار گرفته بودند، توزیع شد.
همدل باشیم
استاندار گلستان با تاکید بر لزوم اتحاد و همدلی میان مسئولین و مدیرانی استان و شهرستان ها، گفت: دست هایی را می بینم که به دنبال ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در استان هستند. باید برای حفظ وحدت، هم با زبان روشنگری و هم با رفتار و عملکردمان، آن را میان خود و مردم تبیین کنیم.

خبرنگار: نرگس تجری
انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه