بهره برداری از 5 مدرسه در علی آباد کتول

مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول از ساخت و بهره برداری 5 مدرسه با 20 کلاس درس جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶ مدرسه دیگر با تعداد ۲۵ کلاس درس جدید نیز تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه»؛ سید عبدالله سید کتولی در نشست با اصحاب رسانه علی آباد کتول با اشاره به همکاری خوب اداره کل نوسازی مدارس استان گلستان با اداره آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: با شرایط فعلی که تعدادی از مدارس به صورت 2 شیف فعالیت می کنند، 20 کلاس درس و اگر بنا به تک شیفت شدن داشته باشیم، به 80 کلاس درس دیگر در شهرستان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول امسال نیز جزو سه شورای برتر آموزش و پرورش استان شناخته شد، تصمیم‌سازی برای استفاده از پتانسیل‌های بیرونی جهت حل مشکلات درونی و بیرونی آموزش و پرورش را از وظایف این شورا دانشت و گفت: متاسفانه شیوع کرونا در سال های گذشته، حالتی از بی رغبتی و عادی شدن نیامدن به مدرسه را میان دانش آموزان و خانواده ها به وجود آورد که با پیگیری های اعضای شورای آموزش و پرورش اعم از بخشداری ها، دهیاری ها، کمیته امداد و اقداماتی همچون توزیع بسته های معیشتی و لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند، حدود ۵۰ درصد از این بازماندگان از تحصیل، دوباره به مدرسه آمدند.

سید کتولی در بخش دیگری از این نشست خبری، از اجرای طرح «نماد» که به ابتکار استاندار گلستان طراحی شد، در این شهرستان خبر داد و افزود: طرح «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» یا همان «نماد»، در همه ی مدارس و اداره آموزش و پرورش شهرستان آغاز شده که در آن، دانش آموزانی که از لحاظ اجتماعی و روانشناسی دچار آسیب شده اند، شناسایی و برای حل مشکلات آن ها چاره اندیشی می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول همچنین گریزی هم به انتخابات اسفند‌ماه سال جاری زد و اذعان کرد: آموزش و پرورش بزرگترین ارگانی است که در بحث انتخابات به وزارت کشور چه در بخش سخت‌افزار و چه در بخش نرم‌افزار و نیروی انسانی کمک و یاری می‌رساند. ما نیز در همین راستا، همچون انتخابات گذشته آماده هستیم تا بار دیگر در خلق حماسه ای بزرگ، انجام وظیفه کنیم.

مدیر پژوهش سرای دانش آموزی شهید صادقی آموزش و پرورش علی آباد کتول هم در این نشست گفت: در سال تحصیلی گذشته این پژوهش سرا با کسب ۳۶ رتبه استانی، در چهارمین دوره جشنواره علمی پژوهشی استان گلستان، از لحاظ تعداد مقام آوری، رتبه اول را کسب کرد.
موسوی افزود: در سال تحصیلی جاری نیز این پژوهش سرا در حال برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره در رشته های برنامه نویسی، نانو‌فناوری، زیست فناوری، نجوم و گیاهان دارویی ویژه دانش آموزان است.

احمدی معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان علی آباد کتول هم در  این نشست خبری اظهار کرد: کسب 17 رتبه کشوری و استانی توسط دانش آموزان و 4 مقام استانی و کشوری توسط همکاران فرهنگی در مسابقات «قرآن و عترت و نماز»، کسب ۲۰ مقام کشوری و استانی در مسابقات فرهنگی ‌‌هنری «امیدان فردا» توسط دانش آموزان،کسب مقام شایسته تقدیر کشوری توسط ۴ دانش آموز و یک همکار فرهنگی در مسابقات «پرسش مهر» و همچنین کسب 5 مقام کشوری دانش آموزی در پویش کشوری «به وقت خدمت» را از جمله موفقیت های کسب شده در حوزه پرورشی آموزش و پرورش این شهرستان برشمرد.
انتهای خبر/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه