۵۵ درصد ساختمان‌های روستایی گلستان ایمن شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از واحدهای روستایی استان غیرمقاوم هستند، گفت: ۵۵ درصد ساختمان‌های روستایی استان گلستان ایمن شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ داوود خسروی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان گلستان جمعیت حدود ۲ میلیون نفر دارد که ۴۷ درصد این جمعیت در روستاهای استان زندگی می‌کنند، نیمی از جمعیت گلستان در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای کد شناسایی جای گرفتند و از خدمات خوبی هم در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شدند.

وی افزود: بهره‌مندی صد درصدی مناطق روستایی گلستان از برق، برخورداری ۹۹ درصدی از گاز طبیعی، راه آسفالت مناسب، شبکه مخابرات، تلفن همراه و اینترنت، آب آشامیدنی سالم، مدارس، همه و همه خدماتی است که به روستائیان عزیزمان ارائه شده و بخشی از این خدمات بر دوش بنیاد مسکن استان گلستان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بیان کرد: در مجموعه بنیاد مسکن اهم فعالیت‌های ما در روستا تعریف شده است و افتخار می‌کنیم از اینکه در روستا به قشری که نیازمند کمک و همچنین مولد است خدمات می‌دهیم، قشری که صفا و صمیمیت و آرامش را به جامعه تزریق می‌کنند.

خسروی گفت: ۴۷ درصد معادل نزدیک به نیمی از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند بنابراین روستاهای ما شاداب و سرزنده و دارای به سکونت‌های دائم هستند که این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت استان که در روستا ساکن هستند باید توجه ویژه‌ای شود، افزود: به برکت این نظام و انقلاب اسلامی، خدمات زیربنایی در روستاهای ما که در گذشته اصلاً نداشتیم مانند آب، برق، گاز وجود دارد و اکثر روستاهای ما دارای این امکانات هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: آن چیزی که روستائیان عزیزمان نیازمند بودند که بیشتر مورد توجه قرار بگیرد در بخش مسکن و اجرای طرح‌های هادی بود، که جا دارد از مجموعه بنیاد مسکن کشور، دولت و همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که در بخش مسکن نقش‌آفرینی کردند قدردانی کنم.

خسروی همچنین نقش بانک‌های عامل، مراجع صدور پروانه نظام مهندسی و نظام فنی روستایی را در بخش مسکن قابل توجه و تحسین خواند و از زحمان آن‌ها قدردانی کرد.

وی گفت: اگر مسکن نباشد شاید برق، آب و گاز هم معنا و مفهوم نداشته باشد، در روستا آن چیزی که باید اولویت اصلی ما باشد بخش مسکن است که بنیاد مسکن با تلاش‌هایی که صورت گرفت و تسهیلات قرض‌الحسنه که پرداخت می‌کنیم باعث شد که به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهدافی که در بخش مسکن داشته لبیک گفته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بیان کرد: داشتن مسکن مناسب و ایمن حق هر شهروند ایرانی است، ما باید این حق را به تمام روستائیان عزیز و حتی به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در بخش مسکن انجام بدهیم و همه را بهره‌مند کنیم.

خسروی توضیح داد: بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران در استان گلستان ۲۲۸ هزار خانه داریم و از این تعداد قریب به ۹۰ هزار تسهیلات به این واحدها تاکنون ارائه شده است که در گذشته اکثر این واحدها نا ایمن بودند.

وی با اشاره به اینکه اکنون استان گلستان به ۵۵ درصد ساختمان‌های مقاوم و ایمن دست پیدا کرده است، گفت: بالغ بر ۵۵ درصد واحدهای روستایی مقاوم و ایمن شدند اما هنوز راه سخت و دشواری را در پیش داریم.

 

انتهای خبر /

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه