پستبانک عامل اصلی پایین بودن پرداخت غیرحضوری در گلستان
زرین نامه: معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان گفت: بر اساس برسیهای انجام شده دلیل پایین بودن درصد پرداخت غیرحضوری در استان پست بانکها هستند که برخلاف بانکهای دیگر پرداخت حضوری را انجام میدهند.
به گزارش زرین نامه؛ ایوب پسرکلی صبح امروز در جمع مدیران ادارات برق استان گلستان اظهار داشت: در دو سال گذشته 36 درصد از پرداختهای قبوض برق در استان گلستان 36 درصد بوده است که در سال 1391 این رقم با توجه به توسعه دولت الکترونیک به 45 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: اما استان گلستان نسبت به بسیاری از استانهای دیگر درصد بسیار پایینی را در بحث پرداختهای غیرحضوری قبوض برق داراست که این رقم در استانهای دیگر بالای 90 درصد است.
معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان بیان کرد: در سال 90 درصد تفکیکی پرداخت غیرحضوری در شهرستان بندرگز 20 درصد، کردکوی 23 درصد، بندرترکمن 44 درصد، گمیشان 26 درصد، غرب گرگان 41 درصد، شرق گرگان 50 درصد، آققلا 38 درصد، علیآبادکتول 36 درصد، رامیان 17 درصد، آزادشهر 17 درصد، گنبدکاووس 42 درصد، مینودشت 19 درصد، گالیکش 19 درصد، کلاله 28 درصد، مراوهتپه 26 درصد مشترکان از قبوض برق خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کردهاند.
علت اصلی پایین بودن پرداخت غیرحضوری پست بانک است
وی اعلام کرد: براساس برسیهای انجام شده دلیل پایین بودن درصد پرداخت غیر حضوری قبوض در استان این است که 86 درصد بانکها پرداخت حضوری انجام نمیدهند و اکثر مشتریان و حتی در بانکهای دولتی تمام مشتریان به صورت الکترونیکی و غیرحضوری قبوض خود را پرداخت میکنند اما این آمار وقتی با پست بانک جمع میشود درصد پرداختها به صورت قابل توجهی کاهش مییابد زیرا پست بانکها خدمات پرداخت حضوری را انجام میدهند.
پسرکلی بیان کرد: یعنی علت اصلی و به نوعی علت واضح پایین بودن سطح پرداخت غیرحضوری در استان پست بانکها هستند.
وی تصریح کرد: بندر ترکمن سال گذشته به دلیل اینکه دفاتر پیشخوان دولت همکاری بسیار خوبی را با شرکت توزیع نیروی برق داشته با 86 درصد پرداخت غیرحضوری بالاترین میزان پرداخت غیرحضوری را داشته اما در روستاهای این شهر به دلیل اینکه دسترسی مردم به دفاتر «آیسیتی» وجود دارد و این دفاتر تحت نظر پست بانک هستند این رقم برای این شهرستان به شدت نزول پیدا کرده و به 31 درصد رسیده است.
درآمدزایی میلیونی پست بانک از پرداخت حضوری قبض برق
معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان افزود: پست بانک در سال گذشته به ازای خدماتی که به مشترکان ما ارائه داده است مبلغ 760 میلیون تومان از شرکت توزیع نیروی برق کارمزد دریافت کرده و چون برای پست بانک پرداخت حضوری درآمدزایی و صرفه اقتصادی دارد این عملیات را انجام میدهد و باعث پایین آمدن درصد پرداختهای غیرحضوری میشود.
وی ابراز داشت: امیدواریم در سال جاری با تمهیداتی که اندیشیده شده و با برنامههایی که در دست اقدام داریم که نمونه آن راهاندازی سامانه 1521 که سامانه پرداخت غیر حضوری و انجام خدمات این شرکت از طریق تلفن است بتوانیم این میزان از پرداختها را تا 70 درصد افزایش دهیم.
معاون خدمات مشترکین شرکت نیروی برق گلستان گفت: یکی از کارهای خوبی که در سال 1390 شروع شد و در سال گذشته ادامه پیدا کرد واگذاری 14 خدمت شرکت توزیع نیروی برق به دفاتر پیشخوان دولت بوده که با این حرکت میتوانند به 153 دفاتر پیشخوان دولت در ساعتهای اداری و غیراداری مراجعه کنند و خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند.
وی بیان کرد: امید داریم بتوانیم دفاتر روستایی را نیز راهاندازی کنیم و خدمات دفاتر شهری را نیز افزایش دهیم.
ارسال دیدگاه