زرین نامه: هر چند معاون اول رئیسجمهوری و وزیر سابق راه و شهرسازی با اندکی تاخیر به مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی رسیدند، اما با این حال مراسم راس ساعت ۱۱.۰۶ دقیقه بدون حضور جهانگیری و نیکزاد آغاز شد.
به گزارش زرین نامه؛ مجری، مراسم تودیع علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی و معارفه عباس آخوندی را با شعر «صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت» آغاز کرد.
علی نیکزاد با بیان اینکه قرار نبود گزارش عملکرد در این مراسم ارائه دهم و به همین دلیل به معاونان گفتم نیازی به تهیه آمار نیست، گفت: با این حال مختصری از اقدامات صورت گرفته را بازگو میکنم.
وزیر سابق راه و شهرسازی به ارائه آمارهایی در خصوص ساخت راهآهن، آزادراه، بزرگراه و راه روستایی، گفت: در دولت نهم و دهم ۲۵۰۰ کیلومتر خطآهن در کشور ساخته شد و ۸ هزار کیلومتر دیگر در دست ساخت است و و با تکمیل این میزان خطآهن که زحمت آن به دوش آقای آخوندی افتاده، کار بسیار بزرگی در حوزه زیرساختهای حملونقل ریلی انجام میشود.
نیکزاد با بیان اینکه بهصورت هفتگی آمارهای حوزه راه و شهرسازی را کنترل میکردیم، گفت: برخی از دوستان میگفتند که این همه آمار را چگونه حفظ میکنی، در پاسخ می گفتم ما با آمارها زندگی کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش میزان بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران را ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: شرمندهام که عمده وظایف این وزارتخانه به عهده آخوندی میافتد.
نیکزاد این را هم گفت که در همه شقوق حملونقل برای بخش خصوصی کم نگذاشتیم و نمونه آن هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) را به تامین اجتماعی واگذار کردیم.
وی بهترین روز کاری خود را افتتاح پروژههای مسکن و آسفالت کردن زیر پای مردم دانست و در پایان از همسر و فرزندانش به دلیل حضور کم در خانواده تشکر و عذرخواهی کرد.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیسجمهوری نیز در این مراسم با عذرخواهی به دلیل تاخیر، گفت: «یکی دو جا برای تودیع و معارفه رفتم و گفتم اگر این مراسم را نیایم شاید استنباط خوبی نشود.»
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از نیکزاد در جای مناسبی استفاده میکند در وصف آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: وی از صاحبنظران و اندیشمندان مهم کشور و مورد اعتماد ویژه رئیسجمهوری است.
وی اشارهای هم به آزاد راه تهران-شمال کرد و افزود: این پروژه یک سوژه در دولتهای هاشمی، خاتمی، احمدینژاد و روحانی است و مردم توقع دارند دولت یازدهم آنرا تکمیل کند.
معاون اول رئیسجمهوری در ادامه به ذکر خاطرهای از دوران وزارت خودپرداخت و گفت:در آن زمان فکر نمیکردیم پیمانکار هم کارگر دارد و باید حقوق آنها را پرداخت کند، ما فقط دولت را میدیدیم و میگفتیم که باید حقوق کارمندان دولتی را پرداخت کنیم.
جهانگیری گفت: آخوندی باید برای طلب پیمانکاران فکری کند.
آخوندی نیز سخنانش را با یک عهد آغاز کرد و گفت: عهد میکنم تا جاییکه بتوانم از مسیر عدالت خارج نشوم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرمایهگذاری مناسبی در حوزه زیرساختهای راه و شهرسازی صورت گرفته در عین حال گفت: این در حالی است که راندمان سرمایهگذاریها در شان ما نیست. میزان درآمد کشور از حجم سرمایهگذاریها جای بحث دارد.
آخوندی تاکید کرد، ایجاد ارزش افزوده در حوزه حملونقل ربطی به ایجاد زیرساختهای این بخش ندارد و باید محیط کسب و کار حملونقل را ارتقا دهیم. این سخنان لبخند وزیر سابق راه و شهرسازی را به دنبال داشت.
وی اشارهای هم به منابع مالی ایران نزد چین و هند کرد و افزود: برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژههای نیمه تمام باید از این منابع مالی و همچنین صندوق توسعه ملی استفاده کنیم./تسنیم
ارسال دیدگاه