طرح‎های استان گلستان فاقد شرایط اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: اکثر طرح‎های استان فاقد شرایط اخذ تسهیلات از صندوق توسعه ملی اعلام شده است.

به گزارش زرین نامه ؛ امرالله عباسی ظهر امروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان گلستان گفت: حجم بالای ارسال پرونده، داشتن چک برگشتی، عدم ارائه مدارک و مستندات در مهلت مقرر از جمله مشکلات طرح‎ها بوده که از سوی بانک‎های استان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بانک‎های عامل باید مشکلات را آسیب‎شناسی و به دبیرخانه استان اعلام کنند، ادامه داد: شناسایی فعالان اقتصادی توانمند یکی از راهکارهای مهم در راستای رفع مشکلات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: پست بانک در سه ماه ابتدای امسال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت نکرده است که نقش بانک‎ها باید در این زمینه پررنگ‎تر شود.

عباسی از ارائه 176 طرح زودبازده به بانک‎ها خبر داد و گفت: 170 میلیارد تومان تسهیلات با هماهنگی دبیر کمیسیون بانک‎ها به طرح‎ها ارائه شده است.

وی در خصوص وضعیت قالیبافان گلستان یادآور شد: حدود 17 هزار نفر کارت قالیبافی در استان گلستان دارند که عموما از معافیت‎های تامین اجتماعی برخوردار می‎شوند اما واقعیت این است که هیچ فعلی در این راستا انجام نمی‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه ارائه تسهیلات به طرح‎های مشاغل خانگی باید پالایش شود، خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذاری عظیمی در این بخش صورت می‎گیرد که باید یک پایش اساسی در راستای جامعه آماری انجام شود.

عباسی بر لزوم برون‎سپاری این امور به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی که مورد وثوق و تایید دستگاه‎های اجرایی است باید در این زمینه بکارگیری شود.

وی توزیع عدالت اجتماعی و فرصت‎ها را از شاخصه‎های بخش تعاون برشمرد و خاطرنشان کرد: تعاونگر نیز وظیفه دارد توسعه متوازن مناطق کشور را با تامین عدالت اجتماعی محقق کند.

عباسی با بیان اینکه توسعه شرکت‎های تعاونی و تحول‎آفرین از ویژگی‎های بخش تعاون است، تصریح کرد: تعاون باید به مقابله با انحصارات و امتیازات بپردازد، توانمندسازی بخش کم‎درآمد جامعه با ایجاد اشتغال، توسعه کسب و کار در شهرهای کوچک و روستاها و بهبود مناطق روستایی از وظایف بخش تعاون است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه