مدیران در افزایش سهم گلستان از صندوق توسعه ملی تلاش کنند

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان بر لزوم بهره‎مندی از فرصت‌های ایجاد شده در دولت تدبیر و امید تاکید کرد و گفت: مدیران در افزایش سهم گلستان از صندوق توسعه ملی تلاش کنند.

به گزارش زرین نامه ؛ علی مرگدری بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان گلستان اظهار کرد: در گذشته افرادی در قالب فعالیت‎های فنی و حرفه‎ای آموزش دیدند که دارای کارت شده و از مزایای آن برخوردار می‎شوند اما اخبار و گزارش‎های واصله حاکی از آن است که آنها این کاره نیستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان بنا به دلایل متعدد از آموزش بازماندند اما به معنای واقعی بافنده فرش هستند که به دلیل عدم برخورداری از کارت، از مزایا برخوردار نمی‎شوند.

اقتصاد کشور بانک‎محور است

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان با تاکید بر اینکه شناسایی افراد باید بر اساس ظرفیت‎ها در دستور کار جدی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در دو حوزه صنعت و تامین اجتماعی مسئولیت جدی وجود دارد و سایر دستگاه‎های اجرایی که مسئولیت ایجاد اشتغال دارند باید به ادبیات واحد برسند.

مرگدری با بیان اینکه اقتصاد کشور بانک‎محور است، یادآور شد: بانک‎ها و مردم مشکلاتی دارند که فضای موجود مطلوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‎ها باید در سطح کلان بررسی شود، گفت: بانک مرکزی مدعی است که می‌تواند در پاییز 1393 به میزان 140 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار بانک‎ها قرار دهد و تاکید رئیس‎جمهور نیز به حفظ وضع موجود، تثبیت شرایط و حرکت برای بهبود آن است.

مسائل باید به صورت کاربردی و کارشناسی مورد پیگیری قرار بگیرد

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان با اشاره به یکی دیگر از مصوبات دولت خاطرنشان کرد: 5 هزار و 727 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‎ها در اختیار بخش‎های اقتصادی قرار خواهد گرفت که بالغ بر 3 هزار میلیارد آن در بخش کشاورزی و صنعت است.

مرگدری از مسئولان دستگاه‎های اجرایی خواست در راستای سهم استان تلاش کنند تا عقب‎ماندگی گلستان در بخش اقتصادی جبران شود.

وی با بیان اینکه مسائل باید به صورت کاربردی و کارشناسی مورد پیگیری قرار بگیرد، گفت: در نشستی که در اردیبهشت‎ ماه داشتیم مقرر شد صندوق توسعه یک نماینده به استان‎ها معرفی کند اما اکنون وضعیت مشخص نیست و برای ما مبهم است که چه تعداد پرونده به صندوق توسعه معرفی شده است.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مراجعات مردم به بانک‎ها، ابلاغ لیست بر اساس اولویت تسهیلات و بی‎اطلاعی بانک‎ها از برخی پرونده‎ها سبب شده تا خروجی مناسبی در استان شاهد نباشیم.

مرگدری با تاکید بر اینکه در بخش صندوق توسعه ملی باید به صورت سیستماتیک عمل شود، افزود: سهم استان‎ها از صندوق توسعه روستایی باید تعریف شود.

معاون برنامه‎ریزی و اشتغال استاندار گلستان تاکید کرد: استان‎های کمتر برخوردار باید از فرصت‎هایی که دولت تدبیر و امید می‎بیند بیشتر بهره‎مند شوند.

مرگدری گفت: وقتی تولیدکننده می‎تواند از طریق آموزش سطح کیفیت خدمات را ارتقاء دهد و نسبت به بازاریابی محصولات خود اقدام کند باید در این راستا اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ضمن ارائه مشکلات باید راهکار داده شود، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‎های اصلی جامعه اشتغال و معیشت است، عملکرد 10 ماه در این حوزه راضی‎کننده نبوده است شاید توقع ما بالا بوده اما هنوز به مطالبات به حق مردم پاسخ مناسبی داده نشده است.

مرگدری گفت: مطالبات زیادی بر زمین مانده که فقط با اطلاع‎رسانی دقیقی قابل مرتفع شدن است، طولانی شدن سیر پرونده در بانک‎ها سبب شده که اقتصاد عمومی اذیت شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه