بیش از 85 درصد بیمه‎های مشاغل خانگی غیرواقعی است

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: بیش از 85 درصد بیمه‎های مشاغل خانگی در استان گلستان غیرواقعی است.

به گزارش زرین نامه ؛ محمد حیدری‎نژاد بعدازظهر امروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان گلستان اظهار داشت: بسیاری از بیمه‎شدگان مشاغل خانگی در این حوزه فعالیت نمی‎کنند اما از مزایای آن بهره‎مند می‎شوند.

وی با بیان اینکه 19 هزار نفر از محل بیمه مشاغل خانگی بیمه شدند، تصریح کرد: 20 درصد بیمه از سوی دولت در بخش مشاغل خانگی پرداخت می‎شود که معادل 2 میلیارد و 660 میلیون تومان است.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان افزود: بر اساس کمک‎های دولتی به کارفرمایان مشاغل خانگی، دولت 15 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی گلستان بدهکار می‎شود.در سال‎های گذشته کسانی که در بخش مشاغل خانگی کارت فنی و حرفه‎ای دریافت کردند بدون نظارت و راستی‎آزمایی بیمه شدند.

وی خواستار همکاری دستگاه‎های اجرایی مرتبط در شهرستان‎ها شد و گفت: به دلیل اینکه کار تخصصی است با یک برنامه‎ریزی مدون نسبت به سرکشی مشترک اقدام شود.کسانی که واقعا حق‎شان است و باید از یارانه دولتی استفاده کنند هیچ مقاومتی نشان نمی‎دهیم.

حیدری‎نژاد یکی از شاخصه‎های ارزیابی تامین اجتماعی را در تعداد بیمه‎شدگان ذکر کرد و گفت: هر چه تعداد بیمه‎شدگان تامین اجتماعی افزایش پیدا کند امتیازات خوبی عاید استان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات باید در جای خود هزینه شود، یادآور شد: نباید بار مالی روی دوش دولت گذاشت، کسانی که مستحق بهره‎مندی خدمات هستند باید شناسایی و از تسهیلات این حوزه بهره‎مند شوند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه