حمله قاتلان درخت به ماموران طرح جنگلداری در جعفرآباد

رییس اداره منابع طبیعی و امور آبخیزداری شهرستان گرگان از حمله ی تعدادی قطع کننده متخلف درختان به کارشناسان طرح جنگلداری در جنگل های جعفرآباد این شهرستان خبرداد.

رسول مقسم در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: ساعاتی پیش سید رضا حسینی کارشناس و حسین دنکوب ناظر طرح جنگلداری گلریز در گرگان با شنیدن صدای اره بر تن درختان جنگل های جعفرآباد، بالافاصله در محل وقوع جرم حاضر شدند.

وی اظهار کرد: این کارشناسان بعد از مواجهه با صحنه جرم، با تذکر به متخلفین که تعدادشان حدوداً به 5-6 تن می رسید، سعی در انصراف آن ها از ادامه فعالیت داشتند، اما متاسفانه متخلفان با چاقو، تبر و چماق به آن ها حمله ور شدند.

مقسم تصریح کرد: سیدرضا حسینی کارشناس طرح جنگداری در این درگیری از چندین ناحیه بدن زخمی و بی هوش شد، که بالافاصله به بیمارستان بقیه الله الاعظم شهرستان علی آبادکتول منتقل و در حال درمان می باشد.

وی همچنین درباره وضعیت متخلفان گفت: شناسایی متخلفان که در تخلف خود حرفه ای نیز بوده اند، انجام شده و ماموران نیروی انتظامی پیگیر دستگیری آن ها هستند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان با اشاره به اینکه جنگل های جعفرآباد یکی از جنگل های مهم استان و دارای گونه های سرخدار، توسکا، انجیری، بلوط و آزاد می باشد، اذعان داشت: متاسفانه در این منطقه علیرغم برخوردها شدید با متخلفان، همچنان قطع و قاچاق درخت در آن جریان دارد.