فعالیت 12 مرکز دانشگاهی پیام نور در گلستان

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان گفت: این دانشگاه با 12 مرکز و واحد دارای بیش از 75 رشته در مقطع کارشناسی و پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان گلستان، قربان شهریاری در مراسم جشن جدیدالورودی‌های دانشگاه پیام نور مرکز بندرترکمن با تبریک اعیاد قربان و غدیر، دهه ولایت و شروع سال تحصیلی به دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه مبداء همه تحولات و کسب علم و دانش را وظیفه اصلی دانشجویان دانست، اظهار کرد: دانشجویان جدیدالورود که با هدف تحصیل علم و دانش و پیمودن مسیر کمال به دانشگاه قدم گذاشته‎اند، با هدف توسعه علمی و فتح قله‎های رفیع علم و فناوری باعث اقتدار و افتخار ایران اسلامی می‎شوند.

وی تصریح کرد: دانشجو یعنی جوان طالب علمی که همواره در پی گمشده‎ای خود یعنی علم و دانش است و تشنه‎ای که هیچگاه سیراب نمی‎شود و آینده کشور در دست اوست.

شهریاری به ماموریت این دانشگاه‎ها پرداخت و افزود: تولید و گسترش مرزهای دانش، تربیت نیروی انسانی متخصص و ترویج دانش از مهمترین برنامه‎های مراکز آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با یک ربع قرن تجربه به عنوان بزرگترین مرکز آموزش مجازی و دانشگاه دولتی در کشور، یکی از دانشگاه های تاثیرگذار در عرصه علم و دانش بوده و با شعار آموزش برا همه کس، همه وقت و همه جا کار خود را آغاز کرده است.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور با یک میلیون دانشجو در همه خانواده‎ها عضو دارد و با 500 مرکز و واحد در اقصی نقاط کشور به ارائه خدمات می‎پردازد و دارای امتیازاتی همچون شهریه پایین، دولتی بودن، برگزاری آزمون الکترونیک و جذب از طریق سازمان سنجش، فراگیر و بدون آزمون است.

شهریاری با اشاره به اینکه توسعه و گسترش آموزش عالی یکی از ارکان توسعه پایدار و باعث رشد و شکوفایی منطقه می‎شود، پیرامون برنامه‎های آتی دانشگاه اذعان کرد: توسعه کیفی دانشگاه، آموزش مجازی، توسعه تحصیلات تکمیلی بالاخص مقطع کارشناسی ارشد، ایجاد مرکز رشد و نخستین مرکز بین‎المللی در شمال کشور را از اهم برنامه‎های آتی دانشگاه پیام نور استان گلستان دانست.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان با توجه به رقابت شدید اقتصادی بین کشورها برای بقاء در ساختار جهانی و برای رفاه بیشتر مردم، به نقش دانشگاه‎ها در دو حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: پرچمداران علم و دانش در دانشگاه‎ها، با رسیدن به فناوری‎های نو و تبدیل این فناوری‎های جدید به تولید ثروت در کشور در عصری که 90 درصد اقتصاد دنیا متاثر از فناوری بوده و تکنولوژی مهمترین عامل در تولید ثروت است، می‎توانند در حوزه اقتصاد پیشرو هستند.

شایان ذکر است، دانشگاه پیام نور استان گلستان با 12 مرکز و واحد دارای بیش از 75 رشته در مقطع کارشناسی و پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه