زیرساخت‎های سواحل گلستان مطلوب نیست

مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه سه شهرستان ساحلی در این استان وجود دارد، گفت: زیرساخت‎های سواحل گلستان مطلوب نیست.

به گزارش زرین نامه ؛ علی نذیری اظهار داشت: گلستان با وجود اینکه سال‌هاست که از استان مازندران تفکیک شده اما از محرومیت اعتباری در بخش سواحل رنج می‎برد.

وی از اختصاص ردیف اعتباری ویژه به سواحل شمالی خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری هیئت وزیران 260 میلیارد ریال تسهیلات به استان‎های گیلان، مازندران و گلستان اختصاص دادند.

مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه منابع اعتباری سواحل در دو مقطع تابستان تا پایان سال جاری و ابتدای سال 1394 به استان‎های شمالی تخصیص داده می‎شود، یادآور شد: سهم هر استان با توجه به وضعیت موجود و میزان امکانات مشخص می‎شود.

نذیری ابراز امیدواری کرد تخصیص منابع در این بخش بتواند نیازهای سواحل گلستان را برآورده کند و گفت: استاندار گلستان در جلسه شورای اجتماعی کشور که با حضور وزیرکشور برگزار شد علاوه بر معرفی و توانمندی گلستان، سخنان قابل دفاعی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری هیچ گونه غرق‎شدگی در سواحل گلستان رخ نداد، گفت: بیش از یک‎هزار ناجی غریق از ابتدای خردادماه تا اوایل مهرماه امسال در شیفت‎های کاری متعدد در سواحل فعال بودند تا شاهد حوادث ناگوار در این بخش نباشیم.

مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان در خصوص تدوین بسته پیشنهادی حوزه اجتماعی با توجه به در پیش بودن سفر رئیس‎جمهور به استان بیان داشت: در بخش‎های اجتماعی، گردشگری، سواحل و ... برنامه‎های خوبی پیشنهاد شده که در حال کارشناسی است و پس از تدوین به معاونت برنامه‎ریزی استانداری گلستان ارائه خواهد شد تا جزو مصوبات استان قرار بگیرد.

نذیری با اشاره به لزوم توجه به حوزه اجتماعی بیان داشت: دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه تلاش دارد که حوزه اجتماعی به صورت پررنگ‎تری دیده شود چرا که سرمایه‎های اجتماعی این بخش مهم و قابل توجه است.

وی مشارکت اجتماعی را در کاهش آسیب‎های اجتماعی موثر خواند و گفت: برنامه‎ریزی دقیق و مدون در حوزه اجتماعی نوعی سرمایه‎گذاری است لذا باید این حوزه کانون توجه باشد.

مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان با تاکید بر اینکه مسئولان باید در عرصه فرهنگی برنامه‎ریزی کنند، گفت: مسئولان باید برای موفقیت در عرصه فرهنگی و اجتماعی صاحب ایده و برنامه باشند.

نذیری خاطرنشان کرد: اینکه فقط بگوییم جنگ سخت یا نرم وجود دارد و هیچ برنامه‎ای نداشته باشیم، به مرور زمان جامعه با خلأ فرهنگی مواجه خواهد شد که این یک آسیب جدی است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه