انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گلستان با معاونت علمی رئیس جمهور

استاندار گلستان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گلستان با معاونت علمی رئیس جمهور خبر داد و گفت: گلستان نخستین استانی است که مبادرت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری کرده است.

به گزارش زرین نامه ؛ حسن صادقلو ظهر امروز در دیدار با کارکنان و مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با استاندار گلستان که به مناسبت بیست و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشگاه باید در شناسایی دانش بومی روستایی و اقوام پیشگام شود، اظهار کرد: 49 درصد جمعیت گلستان، روستایی است و سومین استان از لحاظ پایداری جمعیت به شمار می‌رود بنابراین مناطق روستایی می‌توانند در عرصه‌های مختلف مدل ساز باشند.

استاندار گلستان بر لزوم توجه به نقش منطقه‌ای استان تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها باید نسبت به موضوعات اساسی و نیازهای جامعه حساس شوند و مهارت‌ها را به شکل پودمانی و ... ساماندهی کنند.

صادقلو با بیان اینکه دانشگاه باید در برون سپاری فعالیت‌ها دقیق باشد، خاطرنشان کرد: صدور مجوز باید بر اساس سیاست‌ها انجام بگیرد تا خروجی مناسبی داشته باشد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری گلستان با معاونت علمی رئیس جمهوری خبر داد و گفت: گلستان نخستین استانی است که مبادرت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری کرده است که در این راستا بودجه وسیعی برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه باید قوی شود، بیان کرد: دانشگاه باید تابعی از نیازهای استان باشد.

صادقلو هدف از شکل‌گیری دانشگاه علمی کاربردی را فاصله بین حرفه و علم دانست و گفت: خاستگاه تشکیل این دانشگاه بر مبنای تلفیق علم و عمل بود لذا باید تلاش شود تا این مهم به منصه بروز و ظهور برسد.

وی رونق دانش بومی را یکی از نکات قابل توجه خواند و یادآور شد: توجه به مباحث خاص استانی و منطقه‌ای به عنوان خاستگاه تاریخی در بنیانگذاری دانشگاه علمی کاربردی بوده است لذا در عمل باید دید که این اهداف در دانشگاه علمی کاربردی پیگیری می‌شود.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه هدف از مرور تاریخچه دانشگاه علمی کاربردی ماندن در گذشته نیست بلکه رفتن به سمت آینده است، ابراز کرد: با تشکیل اتاق فکر باید نسبت به وضعیت سنجی استان مبادرت کرد تا باید و نبایدهای آینده مشخص شود.

صادقلو ادامه داد: توجه به کمیت پاسخگوی نیازهای فعلی جامعه نیست چراکه خروجی آن منجر به افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار در جامعه می شود و این مسئله بحران بزرگی برای نظام و دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و علم باید متناسب با حرفه و نیاز استان باشد، گفت: سیر کردن در مسیر کمی نمی‌تواند مشکلات جامعه را مرتفع کند دانشگاه باید در حل مسائل جامعه جهادی وارد شده و ظرفیت حل نابسامانی‌های موجود را داشته باشد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه