حمایت جدی از تولیدات فرهنگی و قرآنی می کنیم

جنتی گفت: .حمایت از تمام فعالیت‌های حوزه دین، قرآن شامل کتاب، بخش نمایشی و ... از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش زرین نامه ؛ علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت تبلیغی و ترویجی شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: به حمدالله کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی جلسات خود را به طور تنظیم برگزار می‌کند که آخرین جلسه نیز با حضور اکثریت اعضا در محل وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد؛ جلسات کمیسیون تبلیغ و ترویج تاکنون در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور گام‌های بلندی برداشته است.

وی با بیان این مطلب که تخصیص بودجه فعالیت های قرآنی دستگاه ها از مهم ترین دستورات جلسه اخیر کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود، تصریح کرد: یکی از مسایل مهم در اجرای طرح‌های قرآنی پشتوانه مالی است که در این جلسه بحث تخصیص بودجه نیم درصدی فعالیت‌های قرآنی براساس معیارها و شاخص‌های مشخص شده به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف پیگیری شد.

جنتی با اشاره به اهم فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین آحد جامعه تصریح کرد: ما در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی از تولیدات این حوزه حمایت جدی می‌کنیم.حمایت از تمام فعالیت‌های حوزه دین، قرآن شامل کتاب، بخش نمایشی و ... از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت را که در حماسه هشت سال دفاع مقدس رقم خورد،یکی از درس های قرآن دانست و با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن یاد این حماسه به عنوان یک فرهنگ قرآنی و دینی گفت: مساله دفاع مقدس موضوعی است که بر همه آحاد ملت تقدس دارد و همه باید همت کنند تا این فرهنگ زنده بماند.دفاع مقدس درسی از آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) به دنبال داشت که زنده نگه داشتن یاد آن، موجب ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی و اهل بیتی(ع) می شود.

وی افزود: روزهای سختی که پشت سر گذاشته‌ایم موجب شد تا امروز در امنیت و آسایش زندگی کنیم برای نسل جدید که آن روزها را درک نکرده‌اند باید یادآوری کرد تا این حماسه، جاودان بماند.

جنتی خاطرنشان کرد: در این زمینه از همه ابعاد، خاطرات جانبازان، اشعار سروده شده، ابزارهای سینمایی و موسیقی و سایر ابراز همچون موزه، یاد و خاطره فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه می‌داریم. از وظایف ما، حفظ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه