طبخ غذای حسینی در مسجد صاحب الزمان (عج) علی آبادکتول+تصاویر

ما با خوردن غذای امام حسین (ع) بزرگ شده‌ایم و خیلی‌ها اعتقاد دارند این غذا طعم و مزه و صفای دیگری دارد. قطعاً دلتان می خواهد بدانید در آشپزخانه مساجد چه می گذرد و چگونه غذای عزای سید و سالار شهیدان را طبخ می کنند....

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ محرم که از راه می رسد، همه را به تکاپوی عزای حسینی وامی دارد، همه می خواهند یک گوشه کار را بگیرند تا عزای سید و سالار شهیدان به بهترین نحو برگزار شد.

در این میان آشپزها و خادم هایی هم هستند که در برپایی عزای حسینی با نظم و ترتیب بیشتری کار را انجام می دهند. آشپزها از روز آغازین محرم هر روز چندساعتی زودتر ازبقیه به مساجد می آیند تا غذای عزاداران حسینی را تدارک ببینند.

با آشپزهای مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان علی آبادکتول همراه شدیم تا گوشه هایی از کارشان را هنگام طبخ غذا در آشبپزخانه مسجد به تصویر بکشیم. 

این مسجد 3 خانم و 10 آشپز آقا دارد که اکثر آن ها از اعضای یک خانواده و فامیل اند که از همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام همت می کنند و تا شب سیزدهم محرم، هر شب غذای عزاداران را تهیه می کنند.

ساعاتی که در این آشپزخانه گزارش تهیه می کردیم متوجه صفا و صمیمیت و اعتقادات عمیق آشپزها به امام حسین (ع) شدیم.آشپزها همه ی مراحل پخت غذا را با صلوات بر محمدو آل محمد و توسل به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) متبرک می ساختند.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه