فیلم‌های عاشورایی شبکه یک

فیلم‌های سینمایی «جاده‌های سایه روشن»، «ظهر روز دهم»، «نشان قابیل»، «اشغالگر»، «سبز به رنگ زمرد»، «من وزیبا» و «دخیل» روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش زرین نامه ؛ فیلم تلویزیونی «جاده‌های سایه روشن» به کارگردانی و تهیه کنندگی فرامرز رجبی، دوشنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در روستایی واقع در شمال کشور در روز تاسوعای حسینی، خانم دکتر روستا برای رفتن به بالین بیماری که حال وخیمی دارد با دو نفر از اهالی روستا که برای تعزیه عازم یکی از روستاهای بالا هستند همسفر می‌شود.

اما در بین راه خودرویشان نقص فنی پیدا کرده و آن‌ها مجبور می‌شوند با داشتن وسایل سنگین فوریت‌های پزشکی و تعزیه، ادامه راه را پیاده بروند و...

چکامه چمن ماه، محمد صادق قاهری، مصطفی اژدرپورو کریم امینی در فیلم تلویزیونی «جاده‌های سایه روشن» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «ظهر روز دهم» به کارگردانی عباس رافعی، دوشنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم در مورد تعزیه خوانی روز عاشوراست که یکی از تعزیه خوان‌ها که در نقش اشقیا خوان و شمر فعالیت می‌کرد، در صدد پیدا کردن بازیگر مقابل خود برآمد که باید اولیا خوان و در اصل امام حسین (ع) باشد. او در شهر به راه می‌افتد و به دنبال چنین آدمی می‌گردد.

اما هرچه بیشتر در پی چنین شخصی بر می‌آید، متوجه این مساله تلخ می‌شود که... . پژمان بازغی، فرهاد مهدوی، امیر آقایی و سیاوش طهمورث در فیلم تلویزیونی «ظهر روز دهم» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «نشان قابیل» سه شنبه ساعت ۲ بامداد، این فیلم بریتانیایی را مارک ماندن سال ۲۰۰۷ با بازی متیو مک نالتی، جرارد کرنز، لئو گرگوریو وشان دلی به مدت ۹۰ دقیقه کارگردانی کرد. - داستان درباره سه سرباز جوان است که اوج جنگ را در عراق تجربه می‌کنند. آن‌ها با اسرار آنچه در عراق انجام دادند به کشور خود بازمی گردند و به زودی با پیامدهای آن مواجه می‌شوند.

فیلم سینمایی «اشغالگر» به کارگردانی دانیل کالپارسورو، سه شنبه ۱۳ آبان ماه ساعت ۸ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: دکتر پابلو از سربازان اسپانیایی که در سال ۲۰۰۴ و در زمان حمله نیروهای ارتش آمریکا به کشور عراق برای تصرف آن در آنجا حضور داشته است، از مقصرین و شاهد عینی قتل عام کردن یک خانواده غیر نظامی عراقی است.

او پس از باز گشت به کشورش، از طرف مقامات سیاسی و ارتش دولت اسپانیا، تحت فشار برای امضاء کردن موافقت نامه‌ای جهت سکوت در مورد این قتل عام قرار گرفته، اما... . آلبرتو آمان، آنتونیو دیلا توره و کارا ایله جاله در فیلم سینمایی «اشغالگر» به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم سینمایی «اشغالگر» محصول سال ۲۰۱۲ اسپانیا در ژانر حادثه‌ای و جنگی ساخته شده است.

فیلم سینمایی «سبز به رنگ زمرد» به کارگردانی سید روح الله حجازی، سه شنبه ۱۳ آبان ماه ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم که نخستین اثر از سه گانه‌ای با عنوان پرچم است آمده است: جنگ چند سالی است که به پایان رسیده است و مادر پیری در خانه‌اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقود الاثرش است.

اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته به امید آن روز که پسرش باز گردد. او به همین نیت چندین سال است که روضه‌ای برپا می‌کند و نذر می‌کند تا فرزندش به آغوشش برگردد.

اما بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع از ادای نذرش می‌شود. او نگران ادای دین‌اش است که از سوی مداح در راه مانده کسی خودش را به مجلس روضه پیرزن می‌رساند اما... . رابعه مدنی، رحمان باقریان، علیرضا جعفری و مروارید کاشیان در فیلم سینمایی «سبز به رنگ زمرد» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی، سه شنبه ۱۳ آبان ماه ساعت۲۲:۲۰ دقیقه از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با نقش آفرینی پرویز پرستویی و شهاب حسینی خواهید دید: موسی و اسبش زیبا سال‌ها در سواحل شمالی کشور مشغول خدمات دهی به مسافرین خوشگذران سواحل شمالی هستند و این مسئله اهالی روستای محل زندگی موسی را به شدت عصبانی کرده است و موسی را از این بابت گناهکار می‌دانند و حتی اجازه حضور در مراسم، عزاداری محلی آن منطقه به نام (ذولجناح گردانی) را به موسی نمی‌دهند و این ماجرا بهانه‌ای است تا در این فیلم مسئله بروز خرافات در عزاداری‌ها و آئین‌های سنتی را به نقد گذاشته و عمل توبه و باز گشت و شفاعت را در فضایی نمادین و آئینی و مبتنی بر باورهای اصیل دینی توضیح دهد.

فیلم سینمایی «دخیل» به کارگردانی داریوش یاری بامداد چهارشنبه ساعت ۲ بامداد پخش می‌شود، این فیلم داستان مردی است که به دنبال یافتن یک طبیب برای معالجه دخترش ستاره وارد روستایی می‌شود.

اهالی روستا در حال آماده شدن برای مراسم عاشورا هستند اکبر نوجوان روستایی با پدرش در ارتباط با نذر خود اختلاف دارد. در این فیلم بازیگرانی چون احسان احدپور، مریم رضوی، رسول پیر اسبقی، جواد درخشان و علی کوهپایه نقش آفرینی می‌کنند./تسنیم

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه