پرچم عاشورا در آمریکای جنوبی برافراشته است

نماینده ولی فقیه در آمریکای جنوبی، با بیان اینکه شمار شیعیان در آمریکای جنوبی رو به افزایش است و مکتب عاشورا هواخواه زیادی در این قاره دارد، گفت: پرچم عاشورا در امریکای جنوبی بر افراشته است.

به گزارش زرین نامه ؛ حجت الاسلام محسن ربانی فرهنگ عاشورا را مقدمه بازگشایی گنجینه بیداری اسلامی برشمرد و گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با حرکت در خط سرخ شهادت برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا توانستند رخدادی بزرگ را در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی خلق کنند.

وی بیداری اسلامی را به عنوان ارزشی تبلور یافته از مکتب غنی عاشورا برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس شکل گرفته از مکتب عاشورا است و این ارزش هم اکنون از ایران اسلامی به دنیا صادر می شود.

نماینده ولی فقیه در آمریکای جنوبی فرهنگ عاشورا را به عنوان الگویی ارزشی و بزرگ که به مسلمانان درس عزت و آزادی داد عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان تنها دانش آموزان مکتب ثارالله نیستند، قیام عاشورا را نهضتی جهانی دانست و اضافه کرد: امام حسین (ع) در عاشورا به آزادی خواهان جهان درس ایثار، وفاداری، از خودگذشتگی و آزادی داد.

ربانی با اشاره به اشاعه جریان بیداری اسلامی به مرزهای آمریکای جنوبی با تاکید بر اینکه پرچم عاشورا در این قاره نیز برافراشته است، اظهار کرد: شمار شیعیان در آمریکای جنوبی رو به افزایش است و مکتب عاشورا هواخواه زیادی در این قاره دارد.

نماینده ولی فقیه در آمریکای جنوبی در خاتمه گروهک هایی مانند شیرازی ها را فرزند خوانده استکبار جهانی برشمرد و خاطر نشان کرد: منابر و هیئات مذهبی با دوری از تبلیغات سوء این فرقه های به اصطلاح مذهبی باید به بطن فرهنگ عاشورا بپردازند. / دیارباران

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه