اقدام سریع آتش‌نشانان مانع حادثه‎ای هولناک شد

اقدام سریع آتش‎نشانان مانع از وقوع حادثه‎ای هولناک و انفجار خودور پژو 206 شد.

به گزارش زرین نامه؛ ساعتی پیش در خیابان ولیعصر(عج) شهرستان گرگان خودرو پژو 206 سفیدرنگ ناگهان از قسمت جلو شروع به آتش گرفتن کرد.

پس از آتش گرفتن خودرو، چند راننده که در خودروهای خود کپسول آتش‎نشانی داشتند برای مهار آتش اقدام کردند اما اثری نداشت.

با توجه به اینکه این آتش از قسمت موتور خودروی پژو 206 در حال شعله‎ور شدن بود، باید درب کاپوت خودرو باز و سپس اقدامات اطفاء بر روی آن انجام می‎شد.

در این فاصله شعله‎های آتش در حال شعله‎ورتر شدن بود و شهروندان از خودرو فاصله گرفته و دود بسیار غلیظی منطقه را فرا گرفته بود.

در هنگامی که برخی از شهروندان در حال تلاش برای مهار آتش بودند خودروی آتش‎نشانی به محل حادثه رسید و بلافاصله ماموران آتش‎نشانی با باز کردن درب کاپوت خودرو و استفاده از وسایل اطفاء حریق، آتش را مهار کردند.

براساس این گزارش، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و علت حادثه نیز در حال بررسی است.

نکته مهم در این حادثه این بود که پس از شروع آتش، راننده خودرو بلافاصله با آتش‎نشانی تماس گرفته و درخواست کمک کرد و یک واحد آتش‎نشانی نیز سریعا خود را به محل حادثه رساند اما برخی از شهروندان بنا به دلایل نامشخص نسبت به آژیر خودروی آتش‎نشانی بی‎اعتنا بوده و راه را برای این خودرو باز نمی‎کردند که بسیار امر نادرست و ناشایستی است؛ زیرا ممکن بود در آن لحظه خدای ناکرده فردی در خودرو گرفتار شده و دیر رسیدن آتش‎نشانان باعث مرگ آن فرد شود.

حتی در این حادثه در صورتی که آتش‎نشانان دیرتر به محل حادثه می‎رسیدند امکان انفجار خودرو و تلفات جانی نیز وجود داشت./فارس

انتهای پیام/م