تکیه کشور باید بر اقتصاد مقاومتی باشد

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: نتیجه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ هر چه باشد، تکیه ما باید بر اقتصاد مقاومتی کشور باشد.

به گزارش زرین نامه؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی شهر گرگان اظهار کرد: ما باید اقتصاد خود را در هر شرایطی از وابستگی به دنیا آزاد کنیم و وابسته به اقتصاد داخلی و متکی به نیروهای بومی و درون کشور باشیم.

وی افزود: این اقتصاد مقاومتی ما با تکیه به نیروهای بومی به دست می آید و نباید از دنیا عقب بیفتد و راه‌های نفوذ زیادی وجود دارد که در شرایط متکی بودن به خود، وارد بازارهای جهانی شویم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در مذاکرات ایران با گروه 1+5 هر نتیجه‌ای به دست آید، باید معقول و منطقی باشد و به قول ریاست جمهور برای طرفین حالت "برد - برد" داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مساله انرژی صلح آمیز هسته‌ای، براساس معاهدات NPT و دیگر تعهدات جهانی، حق مسلم هر کشوری است و کسی نمی‌تواند مانع این حق شود.

به گفته امام جمعه گرگان، مساله انرژی صلح آمیزهسته ای به منافع، مصالح و امنیت ملی گره خورده و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما از این انرژی استفاده بمب اتم نمی‌کنیم و این استفاده را حرام می‌دانیم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: کشور باید آمادگی این را داشته باشد که اگر توافقی هم صورت نگرفت، دشمن می‌خواهد ملت را بترساند که شاید روزی نظام فشار بیاورد و مسئولان در برابر گروه 1+5 کوتاه بیایند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ما انقلاب بزرگی انجام داده و به استقلال رسیده و نمی‌گذارد دشمن در برابر این مساله هراسی برای آنان ایجاد کند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اتحاد و وحدت میان همه گروه‌های سیاسی، احزاب، مسئولان و شخصیت‌های نظام و کشور گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تیم مذاکره کننده سربازان این نظام و فرزندان این کشور هستند و ما بر این اساس وظیفه داریم با توجه به سخنان رهبر انقلاب از آنان حمایت کنیم.

امام جمعه گرگان افزود: تیم مذاکره کننده کشورمان در واقع یک جهاد و مبارزه را در حال انجام دادن است و درایت و عقلانیت بالائی می‌خواهد که یک گروه به این کوچکی در برابر یک تیم به این بزرگی قرار بگیرند، اما متاسفانه برخی تحلیل دارند که ذلت در یک سال گذشته به اندازه این 35 سال بعد از انقلاب اسلامی نبوده، واقعا این حرف‌ها زشت است که زده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: مساله انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای ما مهم و حق مسلم ما است و ما در برابر زیاده‌خواهی آنان می‌ایستیم و تاکید می کنیم که حق تجاوز به هیچ کشوری را نداریم، بلکه می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و کسی حق ندارد، جلوی این اصل نظام و انقلاب ما را بگیرد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج همان جمع و نیروئی هستند که امام خمینی (ره) آن را برای دفاع از انقلاب تاسیس کردند و امروز می بینیم که فکر امام راحل در عراق نفوذ کرده و نیروهای بسیجی مردمی در برابر داعش ایستادگی کرده و بساط داعش و تکفیری‌ها در حال پاک شدن از عراق هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: وقتی مردم در مسائل حق، وارد می‌شوند، خداوند نیز در جنگ حق و باطل کمک می‌کند و این در آموزه‌های قرآن بسیار تاکید شده است.

آیت الله نورمفیدی به روز 5 آذر در سال 1357 در گرگان اشاره و تصریح کرد: این روز یک روز بیادماندنی در تاریخ این شهر، استان و کشور است و مردم گرگان در این روز علیه رژیم شاهنشاهی ایستادگی کردند و نیروی دژخیم شاه مردم را به خاک و خون کشیدند و حتی در بیمارستان که یک جای امن بود، جوانی را که برای خون دادن به بیمارستان آمده بود، به شهادت رساندند./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه