4200 موقوفه و 180هزار رقبه در استان گلستان موجود است

زرین نامه: رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان داشت: استان گلستان با ثبت تعداد 4200 موقوفه و 180 هزار رقبه در سراسر استان بیشترین آمار ثبت موقوفات در کل کشور را دارا می باشد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، نشست صمیمی و تخصصی اصحاب وقف و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول با آیت الله حسینی شاهروی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان، با حضور رئیس کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول، متولیان و هیئت امنای مساجد و بقاء متبرکه این شهرستان انجام شد.
در این نشست متولیان و هیئت امنای بقاء متبرکه شهرستان، در حضور آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مجلس خبرگان و حجت الاسلام و المسلمین رئوف رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، به شرح فعالیت های فرهنگی خود و همچنین ساخت و ساز های انجام شده شامل سرویس های بهداشتی، غسالخانه ها و بازسازی بناهای بقاء متبرکه با استفاده از حمایت های مالی مردم و اداره اوقاف و اموره خیریه شهرستان علی آباد کتول پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین رئوف پس از شرح فعالیت های هیئت امناء، از آن ها تقدیر و تشکر کرده و بیان داشت: استان گلستان با ثبت تعداد 4200 موقوفه و 180 هزار رقبه در سراسر استان بیشترین آمار ثبت موقوفات در کل کشور را دارا می باشد که جهت دسترسی آسان تر، در حال ثبت تمام این موقوفات همراه با اطلاعات کامل شامل مکان موقوفه، مساحت، سند وقف جدید و قدیم و دیگر اطلاعات تکمیلی در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور هستیم .
رئوف درخصوص فعالیت های فرهنگی بقاء متبرکه سراسر استان، اظهار داشت: در طرح نشاط و تعالی بقاء متبرکه، مجموعه کلاس های آموزش فرهنگی- مذهبی در تابستان امسال به دواطلبین ارئه شد و در حال حاضر با طرح آرامش بهاری، روحانیون و متخصصین امر مشاوره در بقاء متبرکه سراسراستان مشغول ارائه خدمات مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی زائرین هستند.
وی پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش و تربیت حافظان قرآن کریم بیان داشت: سهم استان گلستان در طرح تربیت حافظان یک تا سه جزء قرآن کریم، امسال 5700 نفر بود که از این تعداد 5500 نفر در این درطرح شرکت نموده و دو هزار نفر از آن ها در سراسر استان مشغول تربیت و آموزش و بقیه آن ها در نوبت می باشند.
رئیس کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان داشت: با توجه به نظر مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در سازمان امور خیریه کشور مبنی بر آگاه بودن روسای ادارات به امور مربوط به وقف و کشف موقوفات جدید، روسای تعداد 5 اداره اوقاف و امور خیریه موجود در استان گلستان همه از روحیانیون انتخاب شده اند.
رئوف در پایان به طرح میقات الرضا اشاره نموده و بیان داشت: در این طرح تعداد 10 بقعه متبرکه در مسیر مشهدالرضا برای مسافرین در حال تجهیز و ارتقاء امور فرهنگی مذهبی شامل مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی زائرین هستند که امام زاده هارون روستای الازمن در  شهرستان علی آباد کتول نیز جزء این طرح محسوب می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه