پتروشیمی در انتظار کلید تدبیر و امید/ مهمترین مطالبه نمایندگان از رئیس جمهور در سفر به گلستان

حل نهایی مشکلات پتروشیمی، مطالبه نخست مردم و نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی در جریان سفرآتی رییس جمهوری به این استان است.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت الله نوروزی دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه مسئولان باید خواسته‌های اساسی از رییس جمهوری داشته باشند اظهارکرد: به سرانجام رسیدن طرح‌های بنیادی چون پتروشیمی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

نوروزی همچنین با بیان اینکه پتروشیمی گلستان در سال 85 کلنگ زنی شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: مردم از تداوم تاخیر در بهره برداری از پتروشیمی نگران هستند که باید این مساله مورد توجه مسئولان استانی و ملی قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود100 هزار نفر از گلستانی ها سهامدار پتروشیمی هستند که باید قدر این میزان مشارکت مردم در پروژه‌های بزرگ اقتصادی را دانست و از دلسردی بیشتر آنان جلوگیری کرد تصریح کرد: تنها با اجرای پروژه‌های بزرگ می توان بیکاری را مهار کرد و محرومیت‌های مضاعف استان را کاهش داد.

پتروشیمی مهمترین انتظار مردم در سفر دولت به گلستان است

حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید پتروشیمی مهمترین انتظار مردم در جریان سفر دولت به استان گلستان است.

وی افزود: امیدوارم مسئولان استان و مسئولان دفتر رییس جمهوری رفع نهایی مشکلات این پروژه را در دستور کار سفر دکتر روحانی به گلستان قرار دهند.

به گفته وی، پتروشیمی نه تنها خواسته یکصد هزار سهامدار این شرکت است بلکه همه مردم منتظر اجرای این پروژه هستند.

وی بیکاری و فعال نبودن شهرک های صنعتی استان را دو معضل مهم استان برشمرد و افزود: مجمع نمایندگان استان از مسئولان اجرایی ملی و استانی انتظار دارد که برای رفع محرومیتهای مضاعف استان به این مسائل توجه بیشتری کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: سفر هیات دولت فرصت مغتنمی است که به آروزی ده ساله مردم استان در راه اندازی پتروشیمی عملی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل بخش کشاورزی از دیگر مسائلی است که هیات دولت باید به آن توجه بیشتری کند.

وی از مسئولان اجرایی استان خواست که پیگیری امور مهم و زیربنایی در جریان سفر رییس جمهوری به گلستان باشند.

دولت باید تکلیف پتروشیمی گلستان را مشخص کند

سلیمان عباسی نماینده مردم گنبدکاووس با بیان اینکه رییس جمهوری در سفر آتی دولت به گلستان باید تکلیف پتروشیمی گلستان را مشخص کند، افزود: هزاران نفر از مردم به عنوان سهامداری پتروشیمی پس از هشت سال منتظر هستند که برای پتروشیمی به عنوان مهمترین پروژه صنعتی گلستان تصمیم سرنوشت ساز گرفته شود.

نماینده مردم گنبدکاووس خاطرنشان کرد: متاسفانه نرخ بیکاری در استان بسیار بالاست که برای کاهش آن باید در جریان سفر هفته آینده دولت تصمیمات راهگشا گرفته شود که حل مشکل پتروشیمی و اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی و بخش کشاورزی از جمله آنست.

وی کم آبی را از دیگر مشکلات استان برشمرد و افزود: اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار و نیز برنامه ریزی برای تامین آب شرب شهرستان گنبد و نواحی شمالی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی همچنین احداث راه آهن گنبدکاووس, منطقه آزاد تجاری به نام گنبدکاووس را خواستار شد و افزود: انتظار داریم که منطقه آزاد تجاری به صورت جدی تر پیگیری شود و توجه جدی تری به صنعت گردشگری استان شود.

دولت پتروشیمی گلستان را جز اولویت های خود بداند

عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا با اشاره به نزدیک شدن سفر رئیس جمهور به گلستان ، اظهار کرد: امیدواریم رئیس جمهور مصوبات مناسبی را در استان داشته باشند و مشکل پتروشیمی گلستان را برطرف کند .

وی تصریح کرد:‌ طرح پتروشیمی گلستان چندین هزار شغل در استان ایجاد می‌کند ، از دولت می‎خواهیم با تلاش و سرعت بیشتری سرمایه‎گذاری این پروژه را به سرانجام برساند و آن را جزو اولویت‎های خود در گلستان بداند.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری سفر رئیس جمهوری به استان گلستان در آینده نزدیک اظهار داشت: همه مردم استان امیدوار هستند که در جریان این سفر پتروشیمی گلستان به سرانجام برسد و با پرداخت وام ارزی و سرمایه‎گذاری ریالی آن وارد مرحله خرید و نصب ماشین‎آلات شویم.

امامی با بیان اینکه اقتصاد گلستان مبتنی بر درآمد کشاورزی است ، یادآور شد: باید کاشت محصولات کشاورزی گلستان در نظر گرفته شود ما در استان محدودیت سرمایه‎گذاری داریم و هنوز اتفاقی که سرانه اشتغال را تغییر بدهد در استان دیده نشده است.

وی یکی از اولویت های مردم منطقه را زهکشی اراضی 280 هزار هکتاری شمال استان گلستان توصیف و تصریح کرد: این امر می تواند هم در ایجاد فرصت های شغلی و هم ارزش افزوده تحول قابل قبولی ایجاد کند.

وی درپایان تاکیدکرد: ثبت حماسه ملی 5 آذر گرگان در تقویم ملی یکی از مطالبات مردم استان گلستان و به خصوص شهر گرگان است و مشارکت چند صد هزار نفری مردم در این همایش یکی از نشانه های آن است و از دولت خواست تا در جهت ثبت این روز در تقویم ملی مساعدت و همکاری لازم را داشته باشد.

صبر مردم گلستان در خصوص پتروشیمی به سر آمده / خواسته مردم گلستان خروج از بن بست ارتباطی است

رضا صابری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه افتتاح خط آهن ایران به ترکمنستان با حضور رئیس جمهور اظهارکرد: امیدوارم رئیس جمهور در سفر به استان گلستان به بالارفتن ارزش اقتصادی کوریدور ریلی استان کمک کند تا این کوریدور برای استان ارزش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: مهمتر این که امیدواریم با منطقه آزاد اعلام شدن اینچه برون بتوان حجم معاملات اقتصادی استان را در جهت توسعه استان بالا بریم.

صابری درادامه با اشاره به مشکلات کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: باید در خصوص مدیریت منابع آب استان تصمیمات خوبی گرفته شود و احتیاج داریم سدهای در حال ساخت استان تمام شود و برخی از سدهایی که مطالعاتشان تمام شده است مثل: سد قره چال رامیان در دستور اجرا قرار گیرد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صبر مردم گلستان در خصوص پتروشیمی به سر آمده است ، خاطر نشان کرد: امیدواریم کلید های رئیس جمهور قفل پتروشیمی گلستان را باز کند و ما شاهد یک اتفاق مهم در خصوص راه اندازی پتروشیمی گلستان باشیم.

وی خروج از بن بست ارتباطی را یکی دیگرازمطالبات مردم استان گلستان دانست و افزود : عملیات اجرایی راه آهن گرگان - مشهد و جاده های زمینی محور خوش ییلاق و محور جنگل گلستان که باید به صورت یک بزرگراه ساماندهی شود و آغاز گردد.

صابری در پایان به اهمیت گردشگری استان گلستان اشاره کرد و گفت: راه اندازی شدن پروژه های آشوراده می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری استان داشته باشد./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه