آموزه های دینی باید از کودکی به انسان آموزش داده شود

زرین نامه: نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در گذشته آموزه های دینی مثل اصول و فروع دین با لالایی توسط مادران به کودکان آموزش داده می شد، اگر در کودکی بهشت و جهنم برای انسان عینیت پیدا کند، محال است آدمی به راه نادرست کشیده شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی ظهر دیروز در دیدار با رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، اصحاب وقف و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول خطاب به حجت الاسلام و المسلمین رئوف رئیس کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان داشت: با توجه به اینکه اوقاف و امور خیریه بانی اجرای مسابقات بین المللی قرآنی است، به مسائل ریز اما بسیار مهم دینی - فرهنگی توجه ویژه داشته باشید.

حسینی شاهرودی افزود: متاسفانه گاهی در موارد فرهنگی و مذهبی توجه مردم به فرع بیشتر از اصل می شود که مسابقات معارف اسلامی در کنار مسابقات قرآنی برای حل این مسئله می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته آموزه های دینی مثل اصول و فروع دین با لالایی توسط مادران به کودکان آموزش داده می شد، ادامه داد: اگر در کودکی بهشت و جهنم برای انسان عینیت پیدا کند، محال است آدمی به راه نادرست کشیده شود، بنابراین مسئولین اوقاف که بانی موضوع آموزش قرآن و مسابقات قرآنی در کشور هستند به آموزش و یاد دهی سوره هایی که جزء اجزای نماز نیز محسوب می شوند و همچنین در جهت یادگیری اصول و فروع دین به کودکان و نوجوانان راه حل های تشویقی - تربیتی ویژه و تاثیر گذار انتخاب کنند.

شاهرودی بیان داشت: بقاء متبرکه سراسر استان و شهرستان بخصوص بقاء متبرکه ای که در مسیر رفت و آمد مردم و مسافرین است، مکان بسیار مناسبی جهت ترویج فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی و قرآنی است که باید از این پتانسیل در جهت جذب زائر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه کرد: با توجه به اینکه صدا و سیمای استان گلستان جزء موقوفات است، اداره اوقاف و امور خیریه استان با نصب بنرو طرح سند موقوفه می تواند برای کارکنان صدا و سیما و کسانی که در آن محل رفت و آمد دارند این احساس را القاء کنند که در مکان ائمه (ع) حضور دارند که کار فرهنگی بزرگ و تاثیر گذاری است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت شهروندان و روستاییان اهل سنت استان گلستان ارتباط خوب و عمیقی با ائمه اطهار (ع) دارند و در محرم برای امام حسین (ع) نذری می دهند که حضور اهل شیعه در این مراسمات سبب تقویت دوستی و وحدت بیشتر مسلمین خواهد شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه