روحانیون باید برای ارتقاء سطح سواد دینی مردم در روستاها حضور یابند

زرین نامه: فرماندار علی آباد کتول گفت: قشر روحانیت در ارتقاء آموزه های دینی و مذهبی جامعه بسیار تاثیر گذار است و عدم حضور روحانیت در روستاها یک آسیب محسوب می شود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار زرین نامه، علی اکبر کی پور امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول با حضور مسئولین ادارات، بیان داشت: برای ارتقاء سطح سواد دینی و تشویق مردم به سوی نماز و به خصوص برگزاری نماز جماعت باید روحانیون با شیوه های جذاب و اطلاعات تخصصی نماز در روستاها حضور یابند.
کی پور درخصوص تبلیغات نماز بیان داشت: در تبلیغ باید از شیوایی و جذابیت ها و فواید نماز برای مخاطبین گفته شود.
وی افزود: ویژگی های ظاهری و فن بیان روحانیون در جذب جوانان به سوی نماز بسیار تاثیر گذار است و روحانیون باید برای جذب جوانان از شیوه های جدید ارائه مطلب استفاده کنند.
فرماندار علی آباد کتول مطرح کرد: نشست های تخصصی گفتمان های دینی در شهرستان بسیار کم است و باید در جهت ارتقاء سطح دین پذیری و جذب مردم و به خصوص جوانان به سوی نماز از نشست های تخصصی با مباحث نماز و دیگر مسائل دینی استفاده شود.
کی پور خاطر نشان کرد: ارائه فهرستی از گفتمان های دینی – مذهبی توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان و دانشجویان جهت انتخاب موضوعات مورد علاقه آنها در بحث های تخصصی سبب می شود جوانان حضوری فعال در این گفتمان ها داشته باشند.
وی افزود: نقطه هدف ستاد اقامه ی نماز باید جوانان باشد زیرا هر چیز خوب یا بد که در جوانی تجریه شود اثر آن تا سال های کهنسالی نیز در شخص ماندگار خواهد بود.
فرماندار علی آباد کتول از طرح های ستاد اقامه نماز شامل نشست هایی با موضوعات نماز و خواهران، نماز و خانواده، نماز و دانش آموزان و دانشجویان و طرح حضور ائمه جماعات در مدارس و ادارات استقبال کرده و بیان داشت باید این طرح های خوب که سبب ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی می شود به طور مستمر ادامه یابد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه