طوفان تهاجم فرهنگی خانواده ها را تهدید می کند

امین محمد پور حافظ کل قرآن مجید و نهج البلاغه گفت: طوفان ها ی بسیاری در قالب تهاجم فرهنگی خانواده ها را تهدید می کند و ما وظیفه داریم با امید زندگی کنیم.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ امین محمد پور در نخستین همایش بهداشت روانی با محوریت قرآن و تطبیق آن با علوم روز با بیان اینکه یکی از مشکلات روز جامعه و دغدغه نظام خانواده است، گفت: ما امروز به دلیل مشغله فراوان اصل تربیت را به مادر خانواده واگذار کرده ایم در حالیکه بنابر آیات قرآن کریم اصل نظام خانواده دو طرفه است و باید پدر نقش آفرینی کند.

وی دلیل بسیاری از شکست ها را عدم اولویت بندی در زندگی دانست و اظهار کرد: ما در زندگی اهداف بزرگی داریم اما اطلاعات کافی برای تشخیص الویت ها نداریم.

محمد پور تصریح کرد: ماموریت ما در دنیا زیستن بدون مشکل نیست، بلکه وظیفه داریم در زندگی با امید و انگیزه باشیم.

این حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه سازگاری فرد با محیط و استفاده از توانایی های خود را از معیارهای بهداشت روان دانست و اذعان داشت: از نگاه قرآن کیم، خانواده سالم در تامین اقتصادی، تامین آموزش و تامین امنیت خلاصه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نصیحت فرزندان باید با علم، استدلال و محبت آمیخته و متناسب با نیاز روز آن ها باشد، یادآور شد: باید از دوران کودکی شخصیت فرزندان خود را تکریم کنیم تا خانه منطقه امن آن ها باشد و در آن احساس امنیت روانی کنند.

محمد پور در پایان گفت: میزی برای کار، کاری برای تخت، تختی برای خواب، خوابی برای جان، جانی برای مرگ، مرگی برای سنگ و سنگی برای یاد، این خلاصه زندگی انسان است.

به گزارش زرین نامه؛ نخستین همایش بهداشت روانی با محوریت قرآن و تطبیق آن با علوم از طرف کانون فرهنگی مسجد جامع گلشن گرگان و با مشارکت حوزه علمیه الزهرا(س)، حوزه علمیه امام خمینی(ره) و موسسه فرهنگی میرداماد در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد برگزار شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه