علی آبادکتول رتبه نخست استان در جذب یاوران نماز را دارد

رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول گفت: شهرستان علی آباد کتول دارای رتبه نخست در جذب یاوران نماز و ترویج اقامه نماز در استان می باشد.

محمد رضا علمشاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه بیان داشت: ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول در سال 1369 با هدف ترویج فرهنگ نماز در بین مردم تاسیس شد که پیگیر مسائل مربوط به ترویج فرهنگ نماز می باشد.
علمشاهی در خصوص فعالیت های این ستاد در شهرستان، اظهار داشت: تعداد 25 اداره شهرستان علی آبادکتول مجهز به نمازخانه است و حدود 25 اداره دیگر، پیگیر آماده سازی مکانی برای نماز هستند که در حال حاضر نماز جماعت در سالن این ادارات برگزار می شود.
وی ادامه داد: طرح یاوران نماز برای تمام سنین و گروه ها با هدف ترویج فرهنگ نماز در شهرستان با استقبال گرم مردم مواجه شد که همچنان ادامه دارد و در همایش یاوران نماز حدود 450 نفر از شهروندان به صورت خود جوش شرکت کردند.
رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول خاطر نشان کرد: در طول سال دو تا چهار نشست تخصصی برای گروه های دانش آموزی، دانشجویی، خانواده و خانواده کمیته امداد با حضور اساتید کشوری برگزار می شود.
وی افزود: مسابقات کتابخوانی، اهدای کتاب به دانش آموزان، گردهمایی با رابطین نماز ادارات، جلسه با ائمه جماعات مدارس، کلاس های آموزشی تصحیح نماز با حضور آیت الله شاهرودی از دیگر فعالیت های ستاد اقامه نماز علی آباد کتول در امر ترویج فرهنگ نماز می باشد.
علمشاهی در خصوص تعداد نماز خانه های شبانه روزی شهرستان تصریح کرد: 5 نماز خانه بین راهی و شبانه روزی شهرستان شامل مسجد شبانه روزی ولیعصر و محمدیه واقع در شهر علی آباد، مسجد الزهرای خاوردشت در ورودی شهرستان و مسجد حضرت ابوالفضل در روستای مهدی آباد آماده خدمت رسانی به مسافرین و شهروندان می باشد.
وی تصریح کرد: در این 5 مسجد جایگاه اسکان و آبجوش صلواتی برای مسافرین تدارک دیده شده که مورد استقبال مسافرین قرار گرفته است.
رئیس ستاد اقامه نماز در پایان گفت: همه ما جزء مروجین و اقامه کنندگان واقعی نماز باشیم، زیرا اگر به نماز توجه شود، بسیاری از مشکلات دینی - معنوی و حتی امور دنیایی ما حل می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه