«جناب یزید» در رسانه ملی+فیلم

احترامی که کارشناس رسانه ملی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برای یزید قایل شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از «دیارباران»، سخنرانی کارشناس رسانه ملی در «برنامه امروز هنوز تموم نشده» با موضوع «فرهنگ حسینی و فرهنگ اموی»که از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد از ابهاماتی برخوردارد بود.

کارشناس این برنامه در طی سخنرانی خود وقتی به اتفاقات حواشی قیام عاشورا می پرداخت چندین مرتبه از لفظ «جناب یزید» و «جناب معاویه» استفاده کرد!

این امر که برای اولین بار در رسانه ملی اتفاق افتاده است، اعتراضات زیادی را از سوی مخاطبین به همراه داشته است تا جایی که عده ای از بینندگان این برنامه در تماس با «تحریریه پایگاه خبری ـ تحلیلی دیارباران» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

هدف کارشناس برنامه از بیان این موضوع مشخص نیست اما به ظن ضعیف اگر ایجاد وحدت در جامعه اسلامی مدنظر آقایان باشد، باید گفت: وحدت معنای خاصی دارد و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برخی بر اساس توهم و ذهنیت خودشان حرف می زنند

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی گیلان در پاسخ به سؤال خبرنگار «دیارباران» مبنی بر اینکه آیا در مقام وحدت حق داریم برای یزید و معاویه که در زیارت عاشورا مورد لعن خداوند قرار گرفته اند، احترام قایل باشیم؟! گفت: ما می گوییم یزیدهای زمان و معاویه های زمان رابشناسیم. یزید زمان کیست؟ همین هایی که نمی خواهند نامی از اسلام، حقیقت قرآن و پیامبر گرامی اسلام باشد.

وی با بیان اینکه کسانی که این طور حرف می زنند توهم و ذهنیت خودشان است، خاطر نشان کرد: یزید و معاویه تا قیامت در دید مسلمین ملعون هستند و این نکته بسیار واضحی است و جای ابهام ندارد.

آحاد مسلمین از یزید و یزیدی ها تنفر دارند!

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی گیلان، افزود: آحاد مسلمین از یزید و یزیدی ها تنفر دارند! کدام مسلمانی است که از یزید خوشش بیاید وکدام مسلمانی است که از معاویه رضایت داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از وحدت مسلمین جهان، گفت: جامعه اسلامی نیاز به یکپارچگی در مواجه با دشمنان اسلام دارد به نحوی که یک میلیارد و 480 مسلمان دنیا با هم در صف مواجه با صهیونیست و دشمن مشترک مسلمین قرار بگیرند.

حسینی افزود: هر مقدار و به هر دلیل و شیوه ای تفرقه بین مسلمین باشد به امتیاز دشمن اضافه می شود و دشمن سود می برد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی گیلان، با بیان اینکه باید امروز دشمن مشترک و یزید و معاویه زمان را شناخت، بیان کرد: باید در مقابل این ها ایستاد و همه مسلمین با این جرثومه های فساد مشکل دارند و برای هر مسلمانی این معنا مشخص است.

وی با اشاره به اینکه جایی که دشمنان تروریست ها را به جان مسلمانان انداختند برای این است که تفرقه بین مسلمین بیاندازند، خاطر نشان کرد: امروز شیعه و سنی دشمن مشترک دارند و در این معنا با هم وحدت دارند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه هر مقدار که جامعه اسلامی ید واحد باشد، دشمن زمین گیر می شود، اظهار کرد: دشمنان مسلمین امروز یک هدف دارند و آن زدن اسلام است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی گیلان، گفت: این آن معنای وحدت است که مکررا از زبان حضرت آقا، علما، مراجع و بزرگان طرح شده است و باید دنبال شود تا دشمن نتواند از روزنه هایی که پیش می آید استفاده کند.

فیلم گوشه ای از سخنرانی کارشناس برنامه که در آن احترام خاصی برای «یزید» و «معاویه» قایل شده است را در لینک زیر مشاهده می کنید.

download دانلود

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه