چهارمین آتش‌سوزی هفته جاری در گالیکش/ یک هکتار و نیم از جنگل‌های روستای قلی تپه در آتش سوخت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: طی هفته جاری 4 مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان به وقوع پیوست.

به گزارش زرین نامه؛ منصور ممشلی گفت: وزش بادهای موسمی تحت عنوان 'خوشا باد'، سبب آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه می‌شود.

وی افزود: آتش‌سوزی در ساعت 4:45 بامداد در منطقه آرام مختار روستای قلی تپه از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: این آتش‌سوزی در ساعت 7:45 صبح توسط نیروهای یکان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش مهارشده است.

ممشلی با اشاره به اینکه میزان این آتش‌سوزی یک هکتار و نیم بوده است گفت: در این آتش‌سوزی برگ‌های پاییزی، بوته‌های درختان کوچک، هیزم‌ها و تنه‌های درختانی که خشک‌شده و بر زمین افتاده‌اند طعمه حریق شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش تصریح کرد: مأمورین یگان حفاظت این اداره تا عصر امروز در منطقه حضور داشتند تا هرگونه بقایای آتش‌سوزی را خاموش کنند.

به گفته ممشلی از ابتدای هفته جاری آتش سوزی درجنگل‌های دره 'خدر اولیاء ' روستای قرق آق قمیش که منجر به افتاده درخت نیمه‌سوخته بر روی یکی از مأمورین منابع طبیعی، آتش‌سوزی جنگل‌های ' کشانک ' آق قمیش و آتش‌سوزی در طرح جنگلداری 'ترجنلی' به وقوع پیوست که با حضور به‌موقع مأمورین منابع طبیعی و نیروهای مردمی مهارشده است.

ممشلی سطح سه آتش‌سوزی ذکرشده را 3 هزار و 350 مترمربع بیان کرد و گفت: آتش‌سوزی این منطقه سطحی بوده و خوشبختانه خسارات جدی به جنگل‌ها وارد نشده است.

رییس اداره منابع طبیعی گالیکش تعداد آتش‌سوزی‌ها امسال را 34 مورد اعلام کرد و افزود: 8.7 هکتار از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی این شهرستان شامل نهال‌ها و درخت‌های برگ‌پهن و سوزنی‌برگ از نوع ممرز، بلوط، افرا، کاج و ولیک دچار آتش‌سوزی شده بودند./نیلکوه

انتهای پیام/م