موتورسواران 52 درصد کشته‎های حوادث رانندگی سال جاری در گلستان

رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: موتورسیکلت‎سواران در سال جاری 52 درصد کشته‎های حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‎اند.

به گزارش زرین نامه؛ علی‌اصغر مهری اظهار کرد: بیشترین جان‎ باختگان در تصادفات درون شهری در استان گلستان موتورسیکلت‎‎سواران و عابران پیاده هستند.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته از مجموع کشته‎های حوادث رانندگی در درون شهرهای استان، عابران پیاده 38 درصد و موتورسیکلت‎سواران 52 درصد را به خود اختصاص داده‎اند.

رئیس پلیس راهور استان گلستان خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر 90 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی درون شهری استان، عابران پیاده و موتور سیکلت‎سواران هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 7 درصدی جان‎باختگان در این حوزه هستیم.

مهری تاکید کرد: از آنجایی که استان گلستان دارای جاذبه‎های گردشگری و آب‎ و هوای مناسب و معتدل در تمام فصول سال است اشتیاق استفاده از موتورسیکلت در استان گلستان بیشتر از سایر استان‎های کشور است.

وی افزود: بیشترین تلاش پلیس برای برخورد با متخلفان و ارائه توصیه‎ها و تاکیدهای فراوان در این حوزه برای حفظ جان شهروندان و استفاده‌کنندگان از این وسیله نقلیه است.

موتورسیکلت دارای کمترین ضریب ایمنی است

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: این وسیله نقلیه دارای کمترین ضریب ایمنی است که با کوچکترین حادثه‎ای راکب و سرنشین آن در معرض بیشترین آسیب ممکن قرار خواهند گرفت.

مهری بیان کرد: استفاده از کلاه ایمنی و توجه به قوانین و مقررات و عدم ارتکاب تخلفات حادثه‎ساز بهترین راه برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی ناگوار و جبران ناپذیر است.

وی در پایان گفت: در برخی از سوانح رانندگی حتی مشاهده می‎شود که راکب موتورسیکلت بدون داشتن گواهینامه اقدام به استفاده از این وسیله نقلیه می‎کند که متاسفانه در برخی از این حوادث جان خود و دیگران را به خطر انداخته و حتی شاهد مرگ شهروندان نیز بوده‎ایم و توصیه پلیس این است که شهروندان به هیچ عنوان بدون داشتن گواهینامه از وسایل نقلیه و بخصوص موتورسیکلت استفاده نکنند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه