استفاده از ذوق هنری در سبک زندگی جاذبه آفرینی می‎کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه گفت: استفاده از ذوق هنری در سبک زندگی جاذبه آفرینی می‎کند.

به گزارش زرین نامه، لطیفه مبین ‌در سی‌امین مجمع مشورتی روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‎ها در گرگان اظهار داشت: فرهنگ اسلامی ایران، کامل‎ترین سبک زندگی است.

باید بر روی روش‎های سبک زندگی متمرکز شویم

وی با تاکید بر اینکه باید روی روش‎های سبک زندگی متمرکز شویم تصریح کرد: باید آداب زندگی روزمره و رفتارهایی که مردم دارند متناسب با نیازهای مخاطبان بیان شود که رسالت متخصصان را در این راستا بیشتر می‎کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه در خصوص فرهنگ‎سازی سبک زندگی در جامعه متذکر شد: ادبیات مناسب، بهره‎گیری از ذوق هنری، استفاده از تصاویر، تبلیغات رسانه‎ای و بهره‎گیری از امکانات موجود می‎تواند در نهادینه کردن این سبک تاثیرگذار باشد.

مبین بر لزوم تبیین مفهوم سبک زندگی تاکید کرد و ابراز داشت: نیاز جامعه باید در شناخت مولفه‎ها و شاخصه‎های سبک زندگی برای مردم به طور ساده و مشخص ارائه شود.

برخی از متغیرهای سبک زندگی از دست ما خارج هستند

وی سبک ایرانی مطلوب را یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: برخی از متغیرهای سبک زندگی از دست ما خارج هستند ولی پرداختن به جزئیات می‎تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه بیان داشت: یکی از روش‎هایی که برای سبک زندگی به آن پرداخته‎ایم آداب شهروندی در قالب‎های بسیار ساده بوده است به گونه‎ای که رفتارهای روزمره افراد را نه به صورت تفسیر بلکه به صورت خلاصه با هنر ادبیات نافذ عنوان چرا که می‎تواند جاذبه‎آفرین باشد.

مبین با بیان اینکه ایده مذکور در قالب یک کتابچه در اختیار مردم گذاشته شده است ابراز داشت: این کتابچه در اختیار تمامی مراکز پزشکان، بیمارستان‎ها و اتوبوس‎ها قرار داده شد و کم کم به سطح خانواده‎ها نفوذ پیدا کرد.

وی تاکید کرد: نمادهای هنری و استفاده از تصاویر می‎تواند در ترویج سبک زندگی و استفاده از آن موثر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه مولفه‎های قابل اندازه‎گیری می‎تواند به حوزه‎های عمل منجر شود اظهار کرد: الگوی سبک زندگی در ابعاد مختلف هنوز مشخص نیست که باید نسبت به شناسایی آن مبادرت شود.

‌همچنین بیستمین نشست مجمع مشورتی بانوان کلانشهرها و مراکز استان‎ها روز جمعه، 29 دی ماه در گرگان برگزار می‎شود./ فارس

انتهای پیام

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه