مصرف‌گرایی مانع اصلی توسعه است

زرین نامه: نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: پدیده مصرف‌گرایی و رشد روزافزون آن در کشور یکی از موانع اصلی توسعه است.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، نرگس کمالی در حاشیه سی‌امین مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در هتل شهاب گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داشتن الگوی مصرف مناسب با توجه به اصول و مبانی دینی و سنتی، می‌تواند در سبک نوین زندگی مؤثر و قابل توجه باشد.

* شهرداری‌ها باید در اصلاح الگوی مصرف فعال‌تر باشند

وی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات در اختیار در خصوص تنویر افکار عمومی، آگاه‌سازی همگانی و اطلاع‌رسانی در زمینه اهمیت، ضرورت و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف اقدام کنند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها بر تدوین شاخص‌ها و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف انرژی توسط شهرداری‌ها تأکید و اذعان کرد: تدوین و اجرای برنامه‌‌های تکمیلی برای بالا بردن ضمانت اجرایی راهکارهای اتخاذ شده نقش مؤثری در اصلاح الگوی مصرف دارد.

کمالی ادامه داد: آموزش کارکنان و ارتقای مهارت شغلی آنها و افزایش بهره‌وری و کارایی سازمانی موجب اصلاح الگوی مصرف می‌شود.

وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف بهتر است شهروندان به تشکل‌های مردمی که در زمینه اصلاح الگوی مصرف بهینه موفق بوده‌اند شناسایی و قدردانی شوند.

دومین نشست یک روزه مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با حضور آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، اعضای شورای شهر گرگان و اصحاب رسانه در هتل شهاب گرگان برگزار شد.

همچنین بیستمین نشست مجمع مشورتی بانوان کلانشهرها و مراکز استان‌ها روز جمعه 29 دی‌ماه در گرگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه