کاهش حوادث جاده‎ای با استفاده از بخش‎های مختلف حمل و نقل

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: با استفاده از بخش‎های مختلف حمل و نقل اعم از هوایی، دریایی و ریلی، شاهد کاهش تبعات حوادث و تلفات جاده‎ای خواهیم بود.

به گزارش زرین نامه به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی‎بخش رستمی اظهار کرد: هم اینک برابر آمارها 90 درصد حمل و نقل بار و مسافر در کشور از طریق جاده‎ها صورت می‎گیرد که تبعات افزایش حوادث و تلفات جاده‎ای را در بر دارد.

رستمی با اشاره به نقش پر رنگ حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی در حوزه سلامت، سرعت، امنیت و هزینه بخش مسافری و باری، گفت: هم اکنون قابلیت سرویس‎دهی حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی در درون و خارج از کشور وجود دارد که در صورت بالفعل در آوردن این بخش‎ها، حوادث جاده‎ای نیز کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: مطلب مورد توجه دیگر این است که حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی، بازار و مشتری خود را دارد و مردم به خدمات این بخش‎ها نیازمندند و از آنها استقبال می‎کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اظهارکرد: یکی از قابلیت‎های بالقوه موجود در این بخش‎ها، خط ریلی اینچه برون – ترکمنستان – قزاقستان بود که با احداث و بهره‎برداری آن، شاهد افزایش خدمات‎دهی در این بخش خواهیم بود.

رستمی ادامه داد: توسعه بیشتر خط ریلی اینچه برون می‎تواند در توسعه بخش حمل و نقل و خدمات‎دهی به اقتصاد کشور، کمک مضاعفی داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرایط و موقعیت جغرافیایی کشور نسبت به کشورهای همسایه به این دلیل که در مسیر چهار راه ارتباطی قرار گرفته، ویژه است که بخش حمل و نقل ایران از جمله خط ریلی اینچه برون می‎تواند در ترانزیت این کالاها به کشور چین و کشورهای اروپایی، نقش مهمی را ایفا کند.

رستمی افزود: با وجود این، سهم بخش حمل و نقل در قیمت تمام شده و انتقال تولیدات و محصولات در شرایط کنونی، پنج درصد است که بسیار ناچیز می باشد.

وی، توزیع خدمات درون سازمانی این بخش را نیز، نامتوازن و ناهمسان دانست و گفت: به همین دلیل با مشکلاتی از جمله محدودیت منابع مالی در این بخش ها روبرو هستیم که سرعت خدمات‎دهی را کاهش داده است.

انتهای پیام/م