عدم جایگاه نهضت سوادآموزی در برنامه ششم توسعه گلستان

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه در استان گلستان گفت: نهضت سوادآموزی استان گلستان در برنامه ششم توسعه جایگاهی ندارد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام ابوالفضل عامری ظهر امروز در همایش طلائیه‎داران عرصه سوادآموزی در گرگان اظهار کرد: بی‎سوادی یکی از دغدغه‎های اصلی اسلام است و جایگاه علم و دانش در دنیای اسلام، جایگاهی بسیار والایی را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی ایران، عدم سواد در میان افراد جامعه زیبنده نظام و انقلاب نیست.

عامری افزود: ما وظیفه داریم افراد بی‎سواد استان گلستان را که بالغ بر 100 هزار نفر هستند را باسواد کنیم و باید با رفع موانع، رشد سوادآموزی را در استان گلستان افزایش دهیم.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه استان گلستان در خصوص مشکلات موجود در پیشرفت سوادآموزی اشاره‌ای کرد و گفت: ما هم مشکلات درون‎سازمانی داریم و هم برون‎سازمانی که باید این مشکلات هر چه سریع‎تر برطرف شود.

وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته بحث سوادآموزی به جد پیگیری شده است و در پیرو تاکید مقام معظم رهبری، باید استان‎ها به این امر ورود پیدا کنند و مسئولان و ائمه جماعات استان نیز در همین راستا با برگزاری جلسات مکرر نقاط ضعف و قوت این امر را شناسایی کرده‎اند.

عامری با تاکید بر اینکه استان گلستان می‎توانست به عنوان پایلوت کشور در امر سوادآموزی باشد، گفت: استان گلستان می‎توانست به عنوان پایلوت کشور در امر سوادآموزی شناخته شود اما برخی از مسئولان خواهان پایلوت بودن این استان در امر سوادآموزی نبوده و سنگ‎اندازی کرده‎اند.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جماعات در استان گلستان با اشاره به سختی کار سوادآموزی در جامعه گفت: باسواد کردن کار بسیار سختی است ولی اگر با مدیریت خوب مشکلات سوادآموزی برطرف شود، قطعا بسیاری از موانع سوادآموزی در استان گلستان برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما نیاز به یک برنامه‎ریزی سالم، پا به کار بودن نیروهای متخصص و همچنین استفاده از مدیریت بالقوه در امر سوادآموزی خواهانیم.

عامری با انتقاد از برخی از افراد در گلستان گفت: برخی از افراد مانع انتشار آمار دقیق بی‎سوادی و آموزش در استان گلستان هستند.

رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه افزود: برنامه پنجم توسعه به پایان راه خود نزدیک شده است و باید به فکر جایگاه سوادآموزی در برنامه ششم توسعه باشیم، ولی متاسفانه نهضت سوادآموزی استان گلستان در برنامه ششم توسعه جایگاهی ندارد.

وی گفت: بحث کیفی و معنوی مهمترین بحث سوادآموزی در استان گلستان به شمار می‎رود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه