نمادهای مقاومت جزیره خارگ مستندسازی شوند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خارگ می‌تواند به قطب گردشگری انقلابی و جنگی تبدیل شود گفت: نمادهای مقاومت جزیره خارگ مستندسازی شوند.

به گزارش زرین نامه به نقل از نخ نیوز؛ سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در جمع فرماندهان بسیج سپاه ثارالله خارگ اظهار کرد: ما دو رسالت بزرگ داریم که می‌توان توسط آن بهتر عمل کرد. به هر حال همه می‌دانیم که شاید این جزیره شرایط معمول همه شهرها را نداشته باشد. 

جزیره مقاوم خارگ هم افراد بومی دارد و هم صنعتی، هم اقماری دارد و هم طرح اسکان، هم در روی سکوهای نفتی و دریا هستند و هم در خشکی و بسیج باید خودش را با همه این افراد و طیف‌ها تطبیق دهد.

وی افزود: اگر می‌طلبد که برای کارکرد بهتر، نیروهای بسیج اقماری شوند یا هر شرایط دیگر، باید زندگی خود را با این افراد تنظیم کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: حلقه‌های صالحین مسئله ارتباط است. افرادی که در سکوهای نفتی هستند، شبانه‌روز در کنار یکدیگر هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به طور دسته‌جمعی در کنار هم جمع کرد، هرچند شاید اکنون هم همین گونه باشد.

وی با بیان اینکه باید مراقب منکراتی که به طور ساختاری به وجود می‌آیند باشیم، اضافه کرد: ما باید ایرادات ساختاری را متناسب با شرایط آن‌ها تغییر دهیم و اصلاح کنیم و نگذاریم آنچه که مانع بسیجی شدن افراد است شکل گیرد و شیطان در آن‌جا لانه کند.

نقدی خاطرنشان کرد: رسالت دوم این است که باید بتوانیم عظمت حماسه‌ای که در اینجا خلق شده، حماسه مقاومت و ایستادگی را به نسل بعد انتقال دهیم. اینجا می‌تواند به یک قطب گردشگری انقلابی و جنگی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه قدم اول در این راه این است که ابتدا اطلاعات را ثبت و آثار باقیمانده‌ای را که امکان بازسازی دارند دریابیم و حفظ کنیم گفت: قدم بعد طراحی خوب است تا شرایط را برای افرادی که در اینجا حضور پیدا می‌کنند ملموس کند.

سردار نقدی ادامه داد: به طور مثال کشتی سوخته با چند عکس و فیلم و روایت‌گری زیبا، می‌تواند حس آن دوران را به مخاطب انتقال دهد و برای این کار می‌توان از افرادی که حضور داشتند استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: این‌ها همه نماد مقاومت هستند و باید مستندسازی شوند. خانم‌هایی که زیر بمباران‌ها ایستادند و این جزیره را ترک نکردند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این کارها بر عهده ماست و ان‌شاءالله با همکاری استان این کارها انجام شود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه