احداث جاده ابر، نیازمند بررسی تاثیرات منطقه‌ای

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: اگر تصمیم بر احداث جاده ابر باشد، آمادگی این را داریم که به سرعت انجام دهیم و اگر تصمیم بر عدم ساخت باشد باز هم تابع قانون هستیم.

به گزارش زرین نامه؛ رضا مروتی افزود: استاندار گلستان همواره تاکید کرده که خواستار توسعه پایدار و همه جانبه در استان است، اما در این مسیر، حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی در اولویت اول قرار دارد.

وی تصریح کرد: اگر در جایی احساس کنیم که محیط زیست به خطر می‌افتد، نظر کارشناسان و متخصصان این مساله را به دور از مسائل سیاسی و جناحی جویا خواهیم شد و در برابر آن سر تسلیم فرود می‌آوریم.

مروتی در ادامه گفت: برای احداث جاده ابر باید تمام جوانب اقتصادی و اجتماعی و تاثیرات منطقه‌ای آن سنجیده شود و مباحث زیست محیطی هم واقعیاتی دارد که طور دیگری ارزیابی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان با تاکید بر این که نکات زیست محیطی جاده ابر حساس است و همواره مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد بوده، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تمام اطلاعات خاص، خام و اساسی که توسط مشاوران عمرانی و محیط زیستی برآورد شده را برای ارزیابی در اختیار نمایندگان قرار دهیم.

وی یادآور شد: گروهی که می‌خواهد درباره این موضوع حساس تصمیم‌گیری کند، حتما اولویت‌های زیست محیطی را به عنوان فاکتور اساسی مورد توجه قرار می‌دهد و کمیسیون محیط زیست مجلس به عنوان داور برای این موضوع فی مابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان حافظت محیط زیست انتخاب شده است.

به گفته مروتی، الزامات زیست محیطی یکی از اساسی‌ترین دغدغه نمایندگان است که در سفر هیات بازرسی، به طور کامل مشاهده شد و ما نیز، نیازهای احداث جاده را بررسی کرده‌ایم و تجزیه و تحلیل اقتصادی آن را در اختیار نمایندگان گذاشتیم.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: کارشناسان محیط زیست به گونه‌های خاصی از درختان در طول مسیری که برای احداث جاده ابر مدنظر است، اشاره کرده‌اند که به عنوان ذخیره گاه مطرح است.

مروتی خاطرنشان کرد: احداث این جاده از بار تردد جاده‌های دیگر می‌کاهد و تعداد مسیرهایی که گلستان را به سمنان متصل می‌کند، افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار گلستان نیز به عنوان مدافع سرسخت محیط زیست قطعاً با الزامات زیست محیطی موافقت خواهد کرد و خواسته وی نیز رعایت این مسائل است./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه