نیمی از مراکز بهداشتی روستایی در کشور بازسازی شدند

قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت و درمان گفت: بیش از نیمی از مراکز بهداشتی و درمانی روستاها تعمیر و تجهیز شدند.

به گزارش زرین نامه؛ ناصر کلانتری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تعمیر بیش از نیمی از خانه‌های بهداشت روستایی اظهار داشت: بیشتر واحدهای بهداشتی درمانی روستاها در دست تعمیر و تجهیز هستند و مناطقی که محل زیست پزشک وجود داشت نیز در زمینه بهبود استاندارد، تعمیر و تجهیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در استمرار برنامه‌های طرح تحول سلامت برنامه گسترش بیمه روستایی، پزشک خانواده روستایی و عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و در این برنامه با افزایش سرانه سلامت برای مردم روستا و نقاط عشایری تلاش می‌کنیم گسترش کمی برنامه را داشته باشیم.

قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: گسترش کمی برنامه‌ها به این نحو صورت می‌گیرد که به نسبت سال 92 نزدیک به یک هزار و 500 پزشک بیشتر در برنامه داریم.

وی اظهار کرد: در گسترش خدمات بهداشتی درمانی گام‌های بزرگی برداشته شده، به نحوی که در این برنامه اقلام دارویی از 225 قلم به 436 قلم رسیده و روستائیان و مردم مناطق محروم و کم برخوردارتر دسترسی بهتری به دارو دارند.

کلانتری یادآور شد: داروخانه در مراکز درمانی روستایی وجود دارد و در کنار آن مکمل‌های دارویی نیز به خصوص به مادران باردار و شیرده و کودکان زیر 5 سال به صورت رایگان داده می‌شود که در این بخش سال‌های زیادی در تنگنا قرار داشتیم./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه