مفاسدی که پیدا می شوند زنگ بیدار باش برای جامعه هستند

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امروز خطرات فراوانی جوامع بشری را مورد تهدید قرار می دهد، گفت: مفاسدی که پیدا می شوند زنگ های بیدار باش برای جامعه هستند.

به گزارش زرین نامه به نقل از قم فردا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد با اشاره به خطرات موجود در جوامع بشری اظهار داشت: مشکلاتی که در جوامع بشری اتفاق می افتد از ناحیه اعمال خود انسان ها است، خداوند این مشکلات را برای بیداری امت ها و ملت ها قرار داده است و مفاسدی که پیدا می شوند زنگ های بیدار باش برای جامعه است.

وی افزود: جامعه امروز کشور ما با خطرات قتصادی،فرهنگی،نظامی و سیاسی مواجه است، این خطرات به معنی مرعوب شدن در مقابل دشمنان نیست، بلکه به معنی چاره اندیشیدن در مقابل آنها است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: خطرات نظامی به دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران در دهه اخیر کمرنگ شده است و گزینه های روی میز دشمنان به زیر میز رفته است و کاملا مشخص است که می ترسند حمله نظامی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مسائل سیاسی کشور نیز بر اثر سیاست های حکیمانه مسئولان نظام و رهبر انقلاب به خوبی پیش می رود و خطر سیاسی مهمی وجود ندارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید به جنگ خطرات فرهنگی و اقتصادی رفت،عنوان کرد: فرهنگ در اصطلاح دو نوع عام خاص دارد، امروز فرهنگ به معنی خاص که اعتقادات و اخلاقیات جوانان است مورد خطر واقع شده است.

وی گفت: شاهد هستیم انواع شبهه افکنی ها به وسیله ماهواره،اینترنت،رسانه ها ایجاد می شود و این دشمنان اسرار دارند مذاهب ساختگی و گمراه را تبلیغ و حمایت کنند.

استادحوزه علمیه قم نقشه های دشمنان برای تضعیف عقاید نسل جوان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد:وقتی می گوییم اینترنت و و شبکه های دیگر را پاکسازی کنید، می گویند نمی توانیم در مقابل پیشرفت علم بایستیم که این خود عاملی تهدید آمیز است.

وی ابراز داشت: باید به مسائل فرهنگی توجه بسیاری کرد زیرا با خطرات زیادی مواجه است، علمای اسلام و طلاب باید مراقب نسل جوان کشور باشند و آنها را به سوی قران و مکتب اهل بیت سوق دهند که سرمایه ی جمهوری اسلامی ایران نسل جوان است.

آیت الله مکارم شیرازی مسائل اقتصادی را پیچیده و مهم تلقی کرد و گفت:دشمن برای اینکه ما را از پا درآورد ابزارهای فراوانی را می خواهد استفاده کند.

وی بااشاره به اینکه دشمن از ابزارهایی مانند تحریم،انحصار طلبی در تمامی زمینه ها،ایجاد وابستگی اقتصادی،ترویج تجملات، دعوت به اسراف برای شکست ما استفاده می کند، خاطر نشان ساخت:باید مراقب باشیم زیرا دشمن از هر راهی وارد می شود تا جامعه اسلامی ما را تهدید کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: دشمن به دنبال این است که درمسائل هسته ای و علمی ایران را وابسته به خود کند و از طرفی نیز به فکر دعوت مردم به زندگی اشرافی و اسراف است.

وی ابراز داشت: باید بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در خانه خود پیاده کنیم،در مراسمات عقد و عروسی از زندگی ساده شروع کنیم و بیش از نیاز خود خرید و اسراف نکنیم.

استاد حوزه علمیه قم با دفاع از ارزش های اقتصاد مقاومتی ادامه داد:اگر خودمان الگویی برای اقتصاد مقاومتی نباشیم نمی توانیم به دیگران توصیه ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد:اگر تلاش همگانی و قناعت را همیشه در نظر داشته باشیم و به زنده ماندن آنها تلاش کنیم در دنیای امروزی مشکلی به وجود نخواهد آمد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت:امیدواریم نتایج این اجلاس چاپ شود و در اختیار تمامی افراد قرار گیرد و رسانه ها نیز برای نتیجه گیری مناسب همراهی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت احداث مدرسه امام کاظم (ع) اشاره کرد و ابراز داشت:یکی از مشکلاتی که حوزه علمیه و دیگر مدارس حوزوی داشتند کمبود فضای آموزشی بود به همین دلیل با هم فکری، محلی را برای ساخت این مدرسه تعیین کردیم.

استاد حوزه علمیه افزود:تلاشمان این بود که مدرسه ای آبرومند با مسجد و سالن های مناسبی ساخته شود و معماری داخل و بیرون ساختمان نیز به صورت کاملا اسلامی و با آیات قرانی زینت داده شود.

وی خاطر نشان ساخت:زمینی به وسعت 8 هزار متر را با همکاری خیرین آماده شده و مراحل ساخت آغاز شد.

این مرجع تقلید گفت:هزینه بسیاری کمی نیز از بیت المال برای تکمیل این مدرسه دریافت شد اما بیشترین مبالغ را خیرین کمک کردند و مدرسه ای ساخته شد که صدها سال محل آموزش مسائل دین اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه