واکنش ها به مرگ ملک عبدااله

سران کشورهای غربی و عربی درپی مرگ ششمین پادشاه عربستان، مرگ وی را به مقامات سعودی تسلیت گفتند.

به گزارش زرین نامه به نقل از دانا؛ سران کشورهای غربی و عربی درپی مرگ ششمین پادشاه عربستان، مرگ وی را به مقامات سعودی تسلیت گفتند.

اردن چهل روز عزای عمومی اعلام کرد

 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: دربار پادشاه اردن به مناسبت مرگ عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان چهل روز عزای عمومی اعلام کرد.

بان کی مون : میراث پادشاه عربستان راه را به سوی صلح در خاورمیانه هموار خواهد کرد

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : بان کی مون دبیر کل سازمان ملل محد گفت میراث عبد الله بن عبد العزیز پادشاه عربستان راه را به سوی صلح در خاورمیانه هموار خواهد کرد.

رئیس امارات مرگ پادشاه عربستان را تسلیت گفت

شبکه تلویزیونی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد : رئیس امارات عربی متحده مرگ عبد الله بن عبد العزیز پادشاه عربستان را تسلیت گفت و اعلام کرد او از مسائل عربی و اسلام صادقانه و مخلصانه دفاع کرد.

پادشاه بحرین به مناسبت مرگ پادشاه عربستان 40 روز عزای عمومی اعلام کرد

شبکه تلویزیونی لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد پادشاه بحرین با تسلیت مرگ عبد الله بن عبد العزیز پادشاه عربستان ، چهل روز عزای عمومی در بحرین اعلام کرد.

اردوغان به عربستان می رود

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه با لغو سفر خودش به سومالی، برای حضور در مراسم تشییع ملک عبدالله راهی عربستان می شود.

علاوه بر اردوغان جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا و عبدالله دوم پادشاه اردن هم راهی عربستان می‌شود تا در مراسم تشییع پادشاه که قرار است عصر امروز برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.

شبکه تلویزیونی العربیه ساعاتی پیش اعلام کرد که پادشاه عربستان که در بستر بیماری به سر می برد، درگذشت.

ملک عبدالله 90 ساله که پیشتر شایعاتی درباره مرگ وی منتشر شده بود، در هفته های اخیر به علت بیماری تحت مراقب بود و بامداد امروز جمعه بالاخره درگذشت.

ملک عبدالله از سال 2005 پس از مرگ شاه فهد پادشاه عربستان بوده و پس از 10 سال سلطنت بر این کشور درگذشت.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه 90 ساله عربستان، چهارشنبه 31 دسامبر، در آخرین روز سال میلادی گذشته، به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان منتقل شد.

دیوان پادشاهی عربستان با اعلام این خبر گفت که پادشاه به بیمارستان شهرک پزشکی «ملک عبدالله» منتقل شده است و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد اما دو روز بعد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که او به دلیل التهاب ریه و مشکل تنفسی در بیمارستان بستری شده است.

محمود عباس سه روز عزای عمومی اعلاکم کرد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در پی مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تلویزیون رسمی عربستان سعودی بامداد گذشته اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد جمعه (به وقت محلی) درگذشته است.

در پی مرگ پادشاه عربستان اردن 40 روز، بحرین 40 روز، و امارات 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.

جان کری: آمریکا دوست خود را از دست داد

 جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مرگ ملک عبدالله پادشاه سعودی واکنش نشان داد و گفت: امروز روز غم‌انگیزی است. ایالات متحده دوستی را از دست داد و پادشاهی عربستان سعودی، خاورمیانه و جهان یک رهبر قابل احترام را از دست داد.

تلویزیون رسمی عربستان سعودی اعلام کرد دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) امروز جمعه درگذشت.

ملک عبدالله از سال ١٩٨٢ میلادی ولیعهد عربستان شد، وی از سال ١٩٩٥ و پس از بیماری و زمین گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست داشت، اما نهایتا با مرگ ملک فهد در سال 2005 رسما به عنوان پادشاه انتخاب شد. وی هنگام مرگ بیش از 90 سال داشت.

خبر مرتبط:

پادشاه عربستان مرد

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه