نامه سردار عشق و ایثار به زنی که اسارت را تجربه کرده است

سردار سلیمانی در نامه ای خطاب به معصومه آباد نویسنده کتاب من زنده ام نهایت لطف را به جای آورده و وی را تشویق به ادامه راهش کرده است، اما این بار معصومه آباد دست به قلم برده و پاسخی را برای دومین نامه سردار عشق و ایثار مکتوب کرده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از زنان قم؛ معصومه آباد که در حال حاضر عضوشورای شهر پایتخت است روزگاری را در سلول های تنگ و تاریک رژیم بعث عراق گذرانده و قریب به چهل ماه از جوانی خودرا به همراه سه زن دیگر در زندان های مخوف عراق سپری کرده است.

این درحالی است که سال گذشته وی تصمیم به نگارش سالهای اسارت خود گرفت که با تقریظ مقام معظم رهبری متبرک شده و به فروش بالایی نیز دست پیدا کرد به طوریکه این کتاب بیش از 50 نوبت چاپ مجدد شده و صحبت هایی از ساخت فیلمی بر اساس آن به گوش می رسد.

اما سردار سلیمانی که نام آشنایی برای ماست و رشادت های فراوانی را در مبارزه با دشمنان درکارنامه خود دارد طی نامه ای به معصومه آباد ابراز لطف نموده و از صبوری وی در سالهای اسارت قدردانی نموده است.

در نامه سردار سلیمانی آمده است:

خواهر خوبم. در آن اسارت، اسارت را به اسارت گرفتی،سعی کن در این آزادی اسیر نشوی.

انشالله کتابت را به همه زبان ها ترجمه می کنم تا همه بدانند زینب بنت رسول الله چگونه بوده است وقتی کنیز او معصومه اینگونه معصوم بوده است.

به تو بعنوان خواهرم، بعنوان معرف دختر مسلمان شیعه، معرف ایران اسلامی، معرف تربیت خمینی افتخار می کنیم.

حقیقتا شگفت زده شدم و هزاران بار به تو و دوستانت مرحبا گفتم

ساعت ۲۳(نینوا)

«سلیمانی»

ابراز لطف و تشکر سردار سلیمانی شاید برای برخی راهی برای تدارک حرف های ناشایستی از غیرت و مردانگی وی باشد اما آنچه مسلم است نهایت مردانگی است که در لابلای سطور کوتاه نامه سردار دیده می شود و این همه اشتیاق برای ترجمه کتاب نشان از تاثیر گذار بودن آن دارد.

این درحالی است که بعداز نامه دوم سردار، خانم معصومه آباد نیز دست به قلم برده و در سطرهایی محبت خودرا نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس ابراز نموده و سردار را نمونه حیّ آن شهدا شمرده است.

در گوشه ای از نامه معصومه آباد می خوانیم:

"نمی‌دانم غیرت از چه جنس وحسی است وعیار آن چقدر است اما غیرت تنها عنصر ذی قیمت حیات آدمی است که فراتراز یک حس یا یک جنس است.

کاش عیارمردان را با غیرت و زنان را با حیای آنان سنجش و میزان می‌کردند. سرمایه‌ای که به فرهنگ ما غنا می‌بخشد اگرچه امروز مورد هدف وتاراج دشمن قرار گرفته تا از نسل ما چیزی باقی نگذارد.

در کنار همه جملات زیبایت غیرت خودنمایی می‌کرد، تا آنجا که نگران این بودی که نگاه نامحرمان به عکس روی جلد نیفتد. چه افتخاری بزرگتر از این که حتی عکس خواهرت از نگاه نامحرم درامان باشد."

در بخش دیگری از نامه معصومه آباد از اقدام موهن غرب انتقاد کرده و از اهانت به پیامبر عظیم الشان از صمیم قلب ابراز انزجار می کند چراکه همه مسلمانان جهان جز با نام مبارک پیامبر آرام و قرار نمی گیرند:

"امروز مدعیان ادب و آزادی گستاخانه حرمت پیامبر رئوف و رحیم ما را می شکنند اگرچه ما را در دفاع از حریم مقدس و مبارک آنحضرت همدل و همصدا کرده­اند. آنها نمی دانند که ترنم صدای قلب ما فقط با محبت اهل بیت هماهنگ است. الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم".

اگرچه زنان و مردان بسیاری در هشت سال دفاع مقدس را جانانه حماسه ای خلق کردند که هیچگاه از تاریخ ایران محو نخواهد شد اما به خوبی می دانیم که عرصه جنگ و مبارزه هیچگاه پایانی نداشته و همواره باید از میراث پیامبر عظیم الشان خود نهایت مراقبت را بنماییم.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه