کاهش 7 درصدی وقوع سرقت در کشور / اجرای طرح امنیت محله‌محور توسط ناجا

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در سطح کشور خوشبختانه شاهد کاهش هفت درصدی سرقت هستیم.

به گزارش زرین نامه؛ تقی مهری پیش از ظهر امروز در حاشیه نوزدهمین همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه یکی از بخش‌هایی که در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خدمات بسیار موثری را ارائه می‌دهد بخش خدمات مشاوره و مددکاری است.

وی ادامه داد: نزدیک به 70 درصد پرونده‌هایی که به واحدهای مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ارجاع داده شده، منجر به مصالحه و سازش شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: این خدمت در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و باعث افزایش سطح مشارکت مردمی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شده است.

مهری بیان کرد: خوشبختانه مجموع جرائم با فعالیت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها کاهش داشته است و این نسبت در استان گلستان نیز مناسب بوده است.

وی اضافه کرد: علت اصلی این کاهش نیز اطلاع‌رسانی‌های مناسب توسط رسانه‌ها و آگاهی مردم نسبت به رعایت مسائل انتظامی بوده است.

کاهش 7 درصدی سرقت در کشور

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه مسائل از نوع امنیتی خارج شده و این موضوع باعث افزایش احساس امنیت شده است.

مهری متذکر شد: با نگاهی به کشورهای همسایه می‎‌توان این احساس امنیت موجود در کشور را درک کرد.

وی گفت: بسیاری از کشورهای همسایه ما امروز از مسائل تروریستی رنج می‌برند و باعث شده یک فرد زمان خروج از منزل امیدی به بازگشت نداشته باشد اما در کشور ما این مشکلات وجود ندارد اما آسیب‌هایی دیده می‌شود که در تلاشیم آنها نیز برطرف شوند.

مهری بیان کرد: طرحی بسیار خوب توسط ناجا در کشور در حال اجراست و آن هم طرح امنیت محله‌محور است و پلیس با مشارکت مردم و نهادهای دیگر در راستای برقراری نظم و امنیت گام بر می‌دارد.

وی تاکید کرد: با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در سطح کشور خوشبختانه شاهد کاهش هفت درصدی سرقت هستیم و 19 درصد نیز تشکیل پرونده در بسیاری از جرائم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها کاهش داشته است.

مهری در پایان ابراز کرد: خوشبختانه وضعیت فعالیت‌های پلیس گلستان به اندازه‌ای است که استان گلستان از نظر جرائم یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه