اختصاص 485 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های جبران خسارات سیل در گلستان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان از اجرای 25 پروژه با 485 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی برای جبران خسارات سیل هشتم خرداد ماه سال جاری و سیلاب‌های بعد آن در استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی اکبر شاهینی اظهار کرد: در قالب پروژه‌های مذکور بالغ بر 200 ریزپروژه نیز به اجرا در خواهد آمد تا بخشی از خسارات سیل امسال را جبران کند و از بروز خسارات سیلاب‌های احتمالی دیگر به ویژه در راه‌های روستایی جلوگیری به عمل آورد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های گلستان با بیان اینکه تاکنون حدود 60 درصد این پروژه‌ها و ریزپروژه‌ها در حال اجرا و مابقی در مرحله انتخاب پیمانکار هستند، گفت: بیشتر این پروژه‌ها در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر به اجرا در خواهند آمد.

به گفته شاهینی، بازسازی محور محمد آباد - سیاه مرزکوه و آنتنی‌های آن با اعتبار 60 میلیارد ریال، بازسازی محور دهنه زرین گل و آنتنی‌های آن با اعتبار 30 میلیارد ریال و بازسازی آنتنی‌های محور رامیان – اولنگ با اعتبار 20 میلیارد ریال و آنتنی‌های خوش‌ییلاق با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: بازسازی محور اصلی اولنگ با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال و محور خوش‌ییلاق با اعتبار 180 میلیارد ریال از پروژه‌های دیگری است که برای جبران خسارات وارده و کاهش و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی دیگر سیل به اجرا در خواهند آمد.

شاهینی افزود: در سایر محورهای مواصلاتی استان نیز به تناسب میزان خسارت وارده سیل، این پروژه‌ها به اجرا در خواهند آمد.

وی افزود: احداث دیوار سنگی ملاتی، احداث کانال پوشش‌دار (قنوی پوشش‌دار)، تعمیر ابنیه فنی، تثبیت ترانشه‌های کنار رودخانه، تثبیت لغزش‌های جاده و ترمیم بیس آسفالت نیز، برخی از ریزپروژه‌های در حال اجرا هستند.

شاهینی متذکر شد: در جریان سیل هشتم خردادماه امسال 925 میلیارد ریال به راه‌های استان و ابنیه فنی آنها خسارت وارد آمد.

به گفته وی، تخریب 60 کیلومتر از راه‌های شهرهای آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول، گرگان و مراوه‌تپه، 200 کیلومتر شانه راه، 300 دستگاه پل و آبرو، 50 دستگاه رادیه و برید و تخریب 200 کیلومتر تابلو، علائم و گاردریل، تخریب 16 هزار متر دیواره و شیروانی راه‌ها و انسداد دهانه 500 دستگاه پل و آبرو، بخشی از خسارات سیل هشتم خرداد بود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه