اجرای 35 هزار سند استاندارد ملی

معاون تدوین، آموزش و ترویج سازمان استاندارد گفت: در سال جاری 35 هزار سند استاندارد ملی نهایی خواهد شد و مورد بهره‎برداری ادارات و سازمان‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش زرین نامه؛ علی ‎اباذری ظهر امروز در حاشیه همایش هم‎اندیشی مسائل حوزه تدوین، آموزش و ترویج در گرگان اظهار کرد: سازمان استاندارد با امضاء 27 هزار سند ملی در کشور رتبه اول را در منطقه به دست آورده است.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان استاندارد در منطقه رتبه اول کمیت های فنی را نیز بدست آورده است افزود: هدف سازمان در سال جاری رسیدن به 200 کمیته فنی است که تا کنون توانسته ایم 192 مورد آن را مورد بهره برداری قرار دهیم.

معاون تدوین، آموزش و ترویج سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: با توجه به اول شدن سازمان استاندارد در سطح منطقه 3 هزار و 500 پیام از سراسر جهان و کشور دریافت کرده‎ایم.

اباذری همچنین 70 درصد از ثروت کشورهای سرمایه‎دار را طبیعت، کار و نیروی انسانی و تکنولوژی دانسته و گفت: ایران از جمله کشورهای است که دارای نیروی انسانی بسیار جوان، نخبه است.

وی افزود: همچنین منابع طبیعی دست نخورده و زیبای ایران نیز می‎تواند با نیروی کاری آزموده همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی کشور ایران را بر سکوی اول جهان بالا ببرد.

فتح بازار های جهان به دست کالای ایرانی

معاون تدوین، آموزش و ترویج سازمان استاندارد اذعان کرد: با توجه به منابع بی‎شمار طبیعی و انسانی کشور کالای ایرانی می‎تواند بازارهای جهانی را در دست گیرد.

علی‎اباذری همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در رتبه 17 جهانی تولیدات علمی قرار گرفته است.

وی همچنین حضور با شکوه مردم را در جشن پیروزی انقلاب را مهمترین دستاورد دانسته و گفت: دنیای غرب دیگر با جنگ سخت و نظامی حمله نمی‎کند بلکه هدف دشمن از بین بردن زیرساخت‎های علمی و جنگ نرم است.

معاون تدوین، آموزش و ترویج سازمان استاندارد افزود: باید کیفیت کالا‎های ایرانی افزایش یابد تا در مقایسه با کالاهای غربی چشم خریدار را متوجه خود کند.

اباذری همچنین توانمندی و ظرفیت کشور را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: آموزه‎های دینی و فرهنگی کشور بهترین راهنما برای اوج گرفتن در علوم مختلف به شمار می‎آیند و با همتی مضاعف می‎توان بهترین بهره‎برداری را از این ظرفیت‎های ملی داشت./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه