آغاز نخستین دوره مسابقات شطرنج ریتد در گلستان/ عضویت پرهام مقصودلو در تیم ملی

رئیس هیئت شطرنج استان گلستان از آغاز مسابقات شطرنج ریتد با عنوان جام فجر گلستان به مدت شش روز در این استان خبر داد.


به گزارش زرین نامه؛ نخستین دوره مسابقات شطرنج ریتد با نام فجر گلستان به مناسبت دهه مبارک فجر در استان از شب گذشته کار خود را آغاز کرد.

در این مسابقات که در خانه شطرنج گرگان در حال برگزاری است، بیش از 70 نفر در رده‎های سنی مختلف با هم به رقابت می‎پردازند.

رئیس هیئت شطرنج استان گلستان در خصوص این مسابقات در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: مسابقات ریتد مسابقاتی است که شطرنج‎بازهای شرکت‎کننده در این مسابقات اگر بتوانند درصدی از امتیازات را بگیرند می‎توانند درجه بین‎المللی را کسب کنند.

سیدمحمدعلی سادات موسوی ادامه داد: در این مسابقات تعدادی از بازیکنان استان و خارج از استان نیز حضور دارند و بازیکنانی در این مسابقات شرکت می‎کنند که زیر 2 هزار و 200 امتیاز را دارند.

وی گفت: بسیاری از قهرمانان استانی و کشوری و حتی برخی بازیکنان تیم ملی در رده‎های مختلف هم در این مسابقات حضور دارند و این مسابقات از شب گذشته آغاز و تا 13 بهمن‎ماه جاری هم ادامه خواهد داشت.

حضور 76 شطرنج‎باز در مسابقات

رئیس هیئت شطرنج استان گلستان خاطرنشان کرد: تا این لحظه 76 نفر در مسابقات شرکت کردند که تعداد خوبی است و در پایان هم نفرات برتر از جوایز نقدی و معنوی مناسب برخوردار خواهند شد.

سادات موسوی در خصوص تجلیل از پرهام مقصودلو نوجوان موفق و قهرمان شطرنج استان گلستان که در بسیاری از مسابقات ملی نیز مقام‎های قابل توجهی را کسب کرده تاکید کرد: ما قهرمانان بسیار خوبی را در استان گلستان داریم که یکی از آنها پرهام مقصودلو است.

وی افزود: این نوجوان سال گذشته در مسابقات بیلیتس در دنیا که تنها هر بازیکن سه دقیقه فرصت بازی دارد، قهرمان دنیا شد.

سادات موسوی گفت: امسال در مجارستان که من هم سرپرست تیم ملی بودم، بچه‎های ما بسیار خوب ظاهر شدند و روسیه را به خوبی شکست دادیم و پرهام هم یکی از بازیکنانی بود که توانست به خوبی حریف روسی خودش را شکست دهد و باعث تقویت روحیه بازیکنان دیگر شد.

عضویت پرهام مقصودلو در تیم ملی شطرنج

رئیس هیئت شطرنج استان گلستان تصریح کرد: جایزه‎ای را هم آقای هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک برای پرهام در نظر گرفته بود که در مراسم افتتاحیه بازی‌ها‎ به پرهام تقدیم کردم و برایش هم آرزوی موفقیت‎های بیشتر را دارم.

سادات موسوی متذکر شد: پرهام دو شب گذشته هم از فینال مسابقات قهرمانی کشور به گرگان آمد و توانست نفر پنجم ایران شود و عضو تیم ملی شد و در دور آخر هم توانست احسان قائم‎‌مقامی را متوقف کند و با نتیجه تساوی بازی پایان یافت.

وی در پایان ابراز کرد: پرهام در این دوره از مسابقات به دلیل آن که ریتینگ بالای 2 هزار و 400 دارد نمی‎تواند شرکت کند و نهایت ریتینگ شرکت‎کنندگان در این مسابقه باید 2 هزار 200 باشد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه