انقلاب اسلامی محور مقاومت در جهان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی خیزش و محور مقاومت در جهان است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام احمدرضا احمدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: یکی از شیرین‎ترین ایام تاریخ انقلاب اسلامی ایران دهه مبارک فجر است؛ این دهه یک واقعه تاریخی، ماندگار و جاودانه بوده که یادآور ارزش‎ها، آرمان‎ها و مجاهدت‎های شهدا و امام راحل است.

*منشأ انقلاب اسلامی ایران قیام امام حسین (ع) است

وی گفت: دهه مبارک فجر همانند یک مثلث است که علت وجودی آن انقلاب اسلامی ایران است و قدرت مردم، مکتب و ولایت فقیه ارکان‎های اصلی این مثلث را تشکیل می‎دهند که در عقیده و تکلیف‎گرایی تبلور پیدا کرده است باید بدانیم این تکلیف از عمق وجودی برخوردار بوده که منشأ آن قیام امام حسین (ع) است.

احمدی با اشاره به انتقال مفاهیم دهه مبارک فجر به نسل جدید گفت: دهه فجر باید به نسل نو انتقال داده شود تا این نسل بدانند که انسان الهی می‌تواند تاریخی و تمدن‎ساز باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: انسان الهی می‎تواند جهانی را که در خواب غفلت به سر می‎برد بیدار کند و با برپایی یک قیام که با پشتوانه مردم همراه خواهد بود، مکتب بیداری اسلامی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: نسل جوان اگر بداند چه اتفاقی برای این انقلاب افتاده است، قطعاً به آن علاقه پیدا کرده و در جای جای این انقلاب نقش‌آفرینی می‎کند.

احمدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به واسطه جوانان و نوجوانان شکل گرفته است، یادآور شد: انقلاب اسلامی در سال 57 توسط جوانان و نوجوانان این مرز و بوم شکل گرفته و حضور جوانان و مردمی بودن این انقلاب شاخصه مهم این نهضت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به ویژگی خاص دهه فجر امسال و برگزاری راهپیمایی 22 بهمن گفت: دهه فجر با رویکرد نشاط انقلابی و امید همراه است و در 22 بهمن‌ماه امسال با نشاط و امید می‎توان پیامی از ایستادگی، صبر و عقیده را به جهانیان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه جهان به انقلاب اسلامی ایران و راهپیمایی میلیونی ملت ایران در 22 بهمن چشم دوخته است، افزود: انقلاب اسلامی ایران الگوی خیزش و مقاومت در جهان است و شما می‎توانید ببینید کشورهایی نظیر لبنان، سوریه، عراق و ... با الگوبرداری از ایران در برابر استکبار و ظلم ایستادگی کرده‎اند.

*امام‌شناسی در دستور کار قرار گیرد

احمدی خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر علاوه بر برپایی شور و نشاط باید تبدیل به یک کارگاه امام‎شناسی و انقلاب‎پژوهی در جهان شود؛ نخبگان باید به انقلاب‌پژوهی، امام‌شناسی و آثار آن در انقلاب بپردازند و با مدیریت جهادی و انقلابی مفاهیم آن را به نسل جدید منتقل کنند.

وی گفت: دهه فجر، دهه بازخوانی انقلاب، اهداف و رفتار آن است که باید به نسل جدید منتقل شود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه