هیاهوی اتفاق افتاده درباره جاده ابر سیاسی است

در پی حملات مکرر به خواسته تاریخی مردم نسبت به تکمیل جاده ابر و درخواست نماینده علی آباد کتول از ریاست صدا و سیما، نوروزی را به برنامه "اصل 50" شبکه یک سیما کشاند.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد کتول درابتدای سخنان خود گفت: این جاده از جنگ جهانی دوم محل عبور و مرور بوده و کاروانسرا های آن نیز موجود است.

وی اظهار کرد: از سال 1363 مطالعات در مورد این جاده در دستور کار مسئولان قرار گرفت و در دولت نهم و دهم در استان سمنان و گلستان چند مصوبه و ردیف بودجه دارد.

نوروزی با شاره به صرفه جویی در مصرف سوخت از طریق راه اندازی این جاده تصریح کرد: در بحث صرفه جویی در مصرف سوخت اگر بخواهیم بنزین را با لیتری 400 تومان محاسبه کنیم با راه اندازی این جاده در سال 35 میلیار تومان صرفه جویی در انرژی داریم.

نوروزی هیاهوی اتفاق افتاده در مورد جاده سیاسی را سیاسی دانست و گفت: چطور کارشناسان محیط زیست در دولت قبل با احداث این جاده موافقت کردند، مگر آن ها از بدنه دولت نبوده اند؟

نماینده علی آباد کتول در بخش دیگری از دفاعیات خود اذعان داشت: ما حافظ محیط زیست هستیم، محیط زیست نباید محیط ایست باشد، اگر یک درخت سرخدار در مسیر جاده وجود داشته باشد ما از این جاده صرف نظر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اظهار نظرهای اخیر در مورد جاده ابر شتابزده بود، افزود: قرار بر این بود، نماینده گانی که از کمیسیون کشاورزی، اصل 90، عمران و فراکسیون محیط زیست که در تاریخ 18 دی ماه از جاده ابر بازدید کردند پس از جلسه کارشناسی در تهران به یک جمع بندی رسیده سپس اظهارنظر کنند، اما برخی نماینده گان شتابزده به اظهار نظر شخصی پرداختند.

نوروزی مطرح کردن جنگل ابر بعنوان منطقه حفاظت شده را کاری غیر کارشناسانه و شتاب زده دانست و افزود: اگر ثابت شود که گونه های نادر وحوش در این منطقه وجود دارد بنده نیز با ایجاد این جاده مخالف هستم.

نماینده مردم علی آبادکتول در قسمت پایانی سخنان خود گفت: جنگل ها را داس و اره و تبر از بین نمی برد، جنگل های منطقه ما با اره موتوری غارت می شوند.

در پایان دست اندر کاران برنامه اصل 50 وعده دادند از نزدیک واقعیات این جاده را برای روشن شدن اذهان عمومی به تصویر بکشند.

خبرنگار افتخاری زرین نامه: امین الله منتظری

انتهای پیام/ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه