رئیس‎جمهور جنگل ابر را منطقه حفاظت‎شده اعلام کرده‌ است

معاون پایش و نظارت محیط زیست گلستان گفت: رئیس‎جمهور جنگل ابر را منطقه حفاظت‎شده اعلام کرد که اقدام ارزشمندی بود برای اینکه نسل‎های بعدی از منابع طبیعی منتفع شوند.

به گزارش زرین نامه؛ سیدمجتبی حسینی اظهار کرد: جنگل‎های گلستان دارای طرح‎های بهره‎برداری است لذا اگر عرصه جنگل‎های طبیعی در طرح‎های جنگل وجود دارد و می‎توان آن را آزاد کرد در روز درختکاری وسعتی از این جنگل‎ها را به عنوان حفاظت‎شده به طور سمبلیک می‎توان نشان داد.

وی تصریح کرد: صنایعی در استان وجود دارند که می‎توانند در ایجاد فضای سبز ورود کنند که از این صنایع می‎توان در بخش نگهداری و حفاظت از منابع ملی بهره‎گیری کرد.

معاون پایش و نظارت محیط زیست گلستان افزود: طی فرآیند چندین ساله مردم به درست یا غلط بی‎اعتمادی نسبت به جنگل، منابع طبیعی و محیط زیست پیدا کردند که باید اعتمادسازی را در مردم ایجاد کرد.

حسینی با تاکید بر اینکه باید از مشارکت مردمی در حفظ منابع طبیعی بهره جست، خاطرنشان کرد: مردم در کمیته‎های چهارگانه حفاظت منابع طبیعی دیده نشدند که اگر زمینه حضور فعال مردم در کمیته‎ها فراهم شود اتفاق خوشایندی حاصل خواهد شد.

وی بیان داشت: عرصه‎هایی از منابع ملی به خصوص در حریم شهرها و روستاها وجود دارد که زمین‎خواران چشم‎طمع به این عرصه‎ها دوختند.

حسینی ابراز داشت: اگر منابع طبیعی که هر ساله هزینه‎های زیادی در جنگل‎ها انجام می‎دهد را به سمت احیای درختکاری در حریم شهرها و روستاها سوق دهد چشم طمع زمین‎خواران در این عرصه‎ها از بین خواهد رفت./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه