سالگرد دستگیری عبدالمالک ریگی در 4 اسفند 88 / شرور شرق کشور از ابتدا تا انتها!

تحیر و تعجب دستگیری عبدالمالک ریگی بیش از آنکه به علت شخصیت مالک باشد به حمایت سرویس های جاسوسی کشورهای بزرگ جهان بر می گشت زیرا مالک از همان ابتدا کسی نبود که بخواهد اینگونه معروف شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از زاهدان پرس؛ سرویس های جاسوسی کشورهایی که عبدالمالک ریگی رادر چنبره حمایتی خود داشتند هیچگاه گمان نمی کردند سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایران اینگونه این مهره حیاتی شان را به صورت زنده دستگیر کنند و بدینوسیله کارنامه جنایات و زندگی این جنایتکار را به انتها برسانند.

خبر دستگیری "عبدالمالک ریگی" نه تنها برای ایرانیان مسرت بخش بود بلکه جهان و به ویژه سرویس های جاسوسی دیگر کشورها را نیز متحیر کرد و این تحیر و تعجب بیش از آنکه به علت شخصیت مالک باشد به حمایت سرویس های جاسوسی کشورهای بزرگ جهان بر می گشت زیرا مالک از همان ابتدا کسی نبود که بخواهد اینگونه معروف شود.

برای آنان که طی سال های گذشته خبرهای جنایات ریگی را در شرق کشور شنیده اند جالب است که بدانند عبدالمالک ریگی که بود و چگونه عبدالمالک شد، به همین منظور خبرگزاری جمهوری اسلامی باتوجه به مستندات موجود وضعیت شکل گیری گروهک ریگی به سرکردگی عبدالمالک را در پی می آورد.

عبدالمالک ریگی حدود ۲۸ ساله و متولد روستای "جون آباد" خاش ( در ۱۸۰ کیلومتری جنوب زاهدان) است که از سال ۱۳۷۸ وارد حوزه علمیه اهل سنت شهرستان سراوان شده بود و با گذشت مدت زمان اندکی به سبب برخی حرکات غیر اخلاقی از این حوزه اخراج شد. عبدالمالک فردی کم سواد و تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی طی کرده است و تحصیلات حوزوی وی نیز چند ماه بیشتر سابقه ندارد.

sharoor

وی که پس از اخراج از حوزه علمیه دچار عقده روانی شده بود به گروهک "حزب الفرقان" به سرکردگی شرور "مولابخش درخشان" معروف به "مولوک" پیوست و چون فردی خودخواه و خودمحور بود و تمایل زیادی به خودنمایی و شهرت داشت در سال ۱۳۸۰ از این گروه جدا شد.

او در سال ۱۳۸۲ با جمع کردن شماری از افراد شرور و باسابقه گروهی موسوم به "جندالله" را تشکیل داد. به گفته یک مقام مسوول، اعضای این گروهک شرور از ابتدای تشکیل تا ۲۵اسفند ۸۴ حدود ۱۴عملیات خرابکاری و ضد امنیتی انجام داده بودند که از آن جمله حمله به خودروهای گشت انتظامی (الگانس ها) در زاهدان و انفجار در برج میلاد تهران بوده که عوامل این انفجار دستگیر شده بودند.

از دیگر اقدام های ضدامنیتی و خرابکارانه گروهک تروریستی ریگی گروگان گرفتن ۹ مرزبان ایرانی در هفتم دیماه ۸۴ در شهرستان سرباز بود. این گروهک در ۲۵ اسفند ۸۴ جنایت گسترده و هولناکی در محور زاهدان _ زابل محدوده "تاسوکی" انجام داد.

در این عملیات ددمنشانه اعضای گروهک تروریستی ریگی به سرکردگی خود این تروریست که عداوت بسیار عمیقی با سیستانی ها دارد، با پوشیدن لباس نظامی راه را بر خودروهای عبوری که از سمت زابل به طرف زاهدان در حرکت بودند، بستند و رانندگان و سرنشینان نوجوان، جوان و میان سال آنها را پیاده کردند و در مقابل دیدگان زنان و فرزندان و والدینشان آنان را با دست بستند به رگبار گلوله بستند و ۲۲نفر را شهید و تعدادی دیگر را به گروگان بردند.

فردای همان روز فیلم کشتار مردم بی گناه در تاسوکی که توسط مالک ریگی تهیه شده بود از طریق شبکه های ماهواره ای پخش شد. این جنایتکار در ۱۳بهمن سال ۸۵ در مرکز شهر زاهدان در خیابان بزرگمهر چهار نفر از ماموران انتظامی را که در حال گشت زنی بودند از جمله سرهنگ خواجه و سرهنگ شیبک به شهادت رساند.

انفجار اتوبوس حامل نیروهای سپاه در خیابان ثارالله زاهدان در ۲۵ بهمن سال ۸۵ که منجر به شهادت ۱۱نفر و زخمی شدن شماری دیگری از کارکنان سپاه شد،از دیگر جنایات این گروهک تروریستی است که در جریان همین عملیات با رشادت یکی از شهروندان بخ نام "مسلم کیخا" یکی از عوامل این بمب گذاری که در حال فیلم برداری از صحنه بود، دستگیر شد. شهید مسلم کیخا با وجودی که تروریست ها به سمت وی تیراندازی می کردند موجب شد که یکی از تروریست ها به دام بیافتد.

با دستگیری این تروریست روند پرونده و عاملان اصلی این جنایت ها شناسایی و در عملیات هایی موفقیت آمیز تعدادی از عوامل گروهک تروریستی ریگی دستگیر و محاکمه شدند. گروهک تروریستی ریگی در ۲۷بهمن ۸۶ بمب صوتی در مقابل یکی از دبیرستان های دخترانه زاهدان منفجر کرد.

13921203000371 PhotoL

سرکرده گروهک تروریستی ریگی در اردیبهشت سال ۸۵ گروهی از مزدوران عضو این گروهک را به سرکردگی برادرش عبدالحمید ریگی با کاروان موادمخدر به داخل ایران اعزام کرد که این افراد پس از انجام معامله موادمخدر هنگام بازگشت، در شامگاه ۲۳اردیبهشت به دستور عبدالمالک محور دارزین – کرمان را مسدود کردند و رانندگان و سرنشینان تعدادی خودروی عبوری را پیاده و پس از بستن دست های آنان، ۱۲ نفر از مسافران بی گناه را با شلیک گلوله به ناحیه سرشان به شهادت رساندند.

در این جنایت هولناک، تروریست ها یک نوجوان ۱۲ساله را به تیر چراغ برق بسته بودند تا ناظر جنایت آنان باشد و سپس خودروهای متوقف شده در این محل را به آتش کشیدند و متواری شدند.

پس از این عملیات های جنایتکارانه که با حمایت دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی انجام شد، گروههای سلطنت طلب ساکن در کشورهای اروپایی و آمریکایی و تعدادی از بلوچ های ساکن آمریکا از این گروهک حمایت کردند.

انجام مصاحبه های متعدد رسانه ها و شبکه های ماهواره ای سلطنت طلب و خط دهی آنان نشان دهنده حمایت این گروههای به ظاهر وطن پرست اما دشمن ملت از شرور عبدالمالک ریگی و دار و دسته وی است. عبدالمالک که فردی خودکامه است با مطرح شدن در میان مخالفان نظام به فکر تغییر مواضع خود از شرارت و منطقه ای محدود، به ملی و بین المللی و نزدیک شدن به مواضع سلطنت طلب ها افتاد به گونه ای که نام گروهک جندالله را به " جنبش مقاومت مردمی ایران" تغییر داد.

این گروهک در جریان انتخابات سعی فراوانی در تحریم این رویداد داشت و در اطلاعیه های مختلف که از طریق پایگاههای اینترنتی و شبکه های رادیویی و تلویزیونی وابسته به استکبار پخش می شد در تلاش بود، مردم سیستان و بلوچستان را با خود همسو کند. این ترفند شوم گروهک با حضور گسترده مردم بویژه اهل سنت و بلوچ منطقه در انتخابات و تاکید روحانیون و سران طوایف بر حضور مردم در این صحنه، نقش بر آب شد و گروهک تروریستی که خود را بازنده میدان دید به فکر انتقام از مردم افتاد.

rigidarhotel

عبدالمالک ریگی در همین راستا با انجام آدم ربایی و بمبگذاری در صدد ایجاد رعب و وحشت در میان مردم استان بر آمد. عوامل این گروهک در ادامه جنایات خود، یک دستگاه خودروی پیکان سواری را که راننده آن جوانی ۱۹ ساله و دانشجو بود و برای تامین هزینه تحصیل خود اقدام به مسافرکشی می کرد ربودند و پس از به دار زدن راننده و قرار دادن جسد وی در صندوق عقب خودرو، اقدام به جاسازی موادمنفجره در داخل این خودرو کرد و آن را در خیابان شریعتی زاهدان مقابل استانداری متوقف و در شب پیش از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی آن را منفجر کردند.

دومین اقدام این گروهک تروریستی در جریان انتخابات سرقت یک دستگاه خودروی پیکان دیگر در زاهدان بود بدینگونه که عوامل این گروهک به عنوان مسافر سوار بر خودرو شخصی مسافرکش که راننده آن جوانی ۲۳ ساله بود، شده و پس از ربودن راننده به همراه خودرو، اقدام به جاسازی ۱۱۵پوند تی ان تی در داخل این خودرو کردند و قصد داشتند آن را در یکی از خیابان های زاهدان منفجر کنند که خوشبختانه با هوشیاری ماموران انتظامی کشف و خنثی شد. پس از کشف این بمب، عوامل گروهک مزدور، راننده خودرو را به طرز ناجوانمردانه ای به شهادت رساندند و جنازه وی را در یکی از خیابان های زاهدان رها کردند.

سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور که به خانواده خود هم رحم نمی کرد در اقدامی ددمنشانه "فائزه و شهاب منصوری" همسر و برادر همسر عبدالحمید ریگی (برادرش) را به جرم داشتن مذهب شیعه با این بهانه که این دو نفر جاسوس ایران هستند به شهادت رساند.

این جنایتکار فیلم تهیه شده از صحنه سر بریدن "شهاب منصوری" را که بنا بر اعتراف های عبدالحمید ریگی، وقتی هیچ یک از اعضای گروهک حاضر به این کار نشدند، عبدالمالک ریگی خود با کارد سلاخی اقدام به بریدن سر شهاب کرد، از طریق شبکه العربیه پخش کرد.

گروگانگیری ۱۱نفر از نیروهای انتظامی پاسگاه گدار ناهوک از دیگر اقدام های گروهک تروریستی ریگی است. این گروهک در حرکت تبلیغی و روانی خود فیلمی از تیرباران پاسدار "زاهد شیخی" را از شبکه العربیه پخش و به صورت لوح فشرده در زاهدان توزیع کرد.

گروگان گرفتن سرهنگ "کاوه" بازنشسته نیروی انتظامی و به شهادت رساندن وی، گروگان بردن ۱۶ نفر از ماموران انتظامی و انتقال آنان به پاکستان و به شهادت رساندن این عزیزان، از دیگر جنایت های عبدالمالک ریگی است. در ۲۴خرداد ۸۷ گروهی از عوامل گروهک تروریستی ریگی ۱۶ نفر از کارکنان انتظامی را در اطراف سراوان در عملیاتی کمین به گروگان گرفتند و به پاکستان انتقال دادند و پس از مدتی تمام آنان را به شهادت رساندند.

گروهک تروریستی و مزدور استکبار در خرداد ۸۸در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عملیاتی انتحاری و انفجاری در مسجد علی بن ابیطالب (ع) زاهدان ۲۱نفر از نمازگزاران که در میان آنان تعدادی کودک و نوجوان نیز بودند به شهادت رساند و افزون بر ۱۰۰نفر را مجروح کرد.
در تاریخ ۲۱مرداد ۸۸ سربازان گمنام امام زمان (عج) اعضای یک تیم تروریستی وابسته به این گروهک را دستگیر کردند که قصد داشتند با هدف تفرقه در برخی نقاط از پیش تعیین شده از جمله صفوف نماز اهل تشیع و تسنن عملیات انفجاری انجام دهند که موفق نشدند و یک نفر آنان به هلاکت رسید و سه نفر دستگیر شدند.

rigikart

۲۶مهرماه ۸۸ روز یکشنبه در اقدامی جنایتکارانه و انتحاری توسط عوامل این گروهک ۴۲نفر از سران و معتمدان طوایف اهل سنت و بلوچ و تعدادی از فرماندهان سپاه از جمله سردار شوشتری و سردار محمد زاده به شهادت رسیدند.

مشارکت در راهبندی محور چابهار – ایرانشهر در محدوده نوبندیان و گروگان گرفتن ۲۲نفر از رانندگان و مسافران عبوری و انتقال آنان به پاکستان از دیگر جنایات عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی است. سرکرده گروهی که این عملیات راهبندی و گروگانگیری را انجام داد،

عبدالحمید ریگی برداری عبدالمالک بود که پس از انتقال گروگان ها به داخل خاک پاکستان با راهنمایی ها و همکاری های اطلاعاتی و انتظامی دستگاههای امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان، نیروهای پاکستانی مسیر حرکت این افراد را شناسایی و در عملیاتی موفقیت آمیز ۲۲گروگان ایرانی را آزاد کردند و تحویل ایران دادند.

در این عملیات عبدالحمید ریگی توسط نیروهای پلیس پاکستان دستگیر و پس از طی مراحل قانونی تحویل جمهوری اسلامی ایران شد که وی هم اکنون در زندان بسر می برد. به گزارش ایرنا صبح روز چهارم اسفندماه جاری اعلام شد که به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) عبدالمالک ریگی دستگیر شد که این خبر موجبات خوشحالی مردم و افزایش احساس امنیت و آرامش مردم به ویژه در سیستان و بلوچستان را به دنبال داشت.

127111 775

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه